    From: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek Belkowski - abstrakcyjnie
    Date: Fri, 24 May 2002 16:43:56 +0200

    Witam,
    Mając konto w Banku płacę podatek od odsetek. Moje zyski netto są małe
    0.20 do 0.30 zł na miesiąc. Od tej kwoty płacę podatek. Ale by mieć
    takie zyski muszę opłacić utrzymanie konta (koszta). Wynosi ono 3 zł /
    miesiąc. inaczej nie można czerpać zysków, bo nie można posiadac konta
    bez płacenia tych 3 zł bankowi. W związku z czym ponoszę stratę, gdyż
    moje zyski są mniejsze niż koszty. Czy dostanę zwrot zapłaconego
    podatku? Pytam retorycznie ale faktycznie taki zwrot powinienem dostać.
    Druga sprawa czy banki w myśl ustawy o podatku Belkowskim wystawią mi
    jakiś PIT na koniec roku ?
    Piotrek