  • 1. Data: 2002-05-24 14:43:56
    Temat: Podatek Belkowski - abstrakcyjnie
    Od: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>

    Witam,
    Mając konto w Banku płacę podatek od odsetek. Moje zyski netto są małe
    0.20 do 0.30 zł na miesiąc. Od tej kwoty płacę podatek. Ale by mieć
    takie zyski muszę opłacić utrzymanie konta (koszta). Wynosi ono 3 zł /
    miesiąc. inaczej nie można czerpać zysków, bo nie można posiadac konta
    bez płacenia tych 3 zł bankowi. W związku z czym ponoszę stratę, gdyż
    moje zyski są mniejsze niż koszty. Czy dostanę zwrot zapłaconego
    podatku? Pytam retorycznie ale faktycznie taki zwrot powinienem dostać.
    Druga sprawa czy banki w myśl ustawy o podatku Belkowskim wystawią mi
    jakiś PIT na koniec roku ?
    Piotrek

  • 2. Data: 2002-05-24 14:47:39
    Temat: Re: Podatek Belkowski - abstrakcyjnie
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Użytkownik "Piotr Solarz" <s...@i...pan.wroc.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Mając konto w Banku płacę podatek od odsetek. Moje zyski netto są małe
    > 0.20 do 0.30 zł na miesiąc. Od tej kwoty płacę podatek. Ale by mieć

    nie płacisz...
    zgodnie z ordynacją podatkową
    podstawę opodatkowania zaokrągla się do 1 zł, potem liczy podatek
    i zaokrągla go do 10gr
    tu: 0.30 zaokrąglone do 1 zł =0; podatek 20% od 0 też =0 ;-)
    (jeśli bank nie uwzględnia tych zaokrągleń, to możesz mu zrobić awanturę
    dla tych 5gr podatku, co Ci zabiera;PPPP)

> [...]
    > moje zyski są mniejsze niż koszty. Czy dostanę zwrot zapłaconego
    > podatku? Pytam retorycznie ale faktycznie taki zwrot powinienem dostać.

    nie dostaniesz, ani w myśl przepisów nie powinieneś
    podatek od oszczędności jest ryczałtowy, a przy takich podatkach
    nie ustala się kosztów uzyskania

    > Druga sprawa czy banki w myśl ustawy o podatku Belkowskim wystawią mi
    > jakiś PIT na koniec roku ?

    nie

    > Piotrek

    KTP