  • 1. Data: 2007-01-09 01:37:30
    Temat: Podatek VAT Irlandia a eBay
    Od: "Dekiel" <d...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie byc moze ktos tutaj bedzie sie orientowal jak sie ma sprawa
    w temacie. Chce sobie kupic laptopa i wiem ze w polsce akcyza wynosi 0% ale
    VAT 22% podobno na wyspy mozna zamowic towar ze stanow i kontrola celna nie
    dobierze mi sie do skory - w sensie nie nalicza VATU...czy to prawda bo juz
    w gaszczu informacji mozg mi sie przegrzal...prosze o wyrozumialosc -
    przegladalem archiwa roznych grup i albo nie wiem jak szukac albo faktycznie
    nie ma nic na ten temat...moze znajdzie sie jakis specjalista od podatku VAT
    w Irlandii :))

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2007-01-10 08:59:44
    Temat: Re: Podatek VAT Irlandia a eBay
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    Użytkownik "Dekiel" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > albo nie wiem jak szukac albo faktycznie nie ma nic na ten temat...moze
    > znajdzie sie jakis specjalista od podatku VAT w Irlandii :))

    Oczwiście kupujesz jako osoba prywatna?
    Jeżeli tak, to nie ma żadnego cła, dodatkowego Vatu itp. Paczka idzie
    teoretycznie jakby była wysłana w Polsce.
    Arek
    Arek

  • 3. Data: 2007-01-10 11:30:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, turczy wrote:

    > Użytkownik "Dekiel" <d...@p...onet.pl> napisał
    [...]
    > Oczwiście kupujesz jako osoba prywatna?
    > Jeżeli tak, to nie ma żadnego cła, dodatkowego Vatu itp. Paczka idzie
    > teoretycznie jakby była wysłana w Polsce.

    Ale Łukasz pyta o przesyłkę z USA do Irlandii!

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-01-10 12:21:14
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701101229170.2164@athlon64...

    > [...]
    >
    > Ale Łukasz pyta o przesyłkę z USA do Irlandii!
    >
    > pzdr, Gotfryd

    A no to bład
    w takim razie skasują cię na granicy unii (w miejscowym UC). Doliczą ci Vat
    ze stawką z państwa docelowego przesyłki.
    Arek

  • 5. Data: 2007-01-10 19:33:32
    Od: "Dekiel" <d...@p...onet.pl>

    Czyli najlepiej ewentualnie wyslac do Japonii bo z tego co sie orientuje to
    tam maja 3% VATu :)
    No coz pozostaje mi chyba zaplacic VATa bo raczej nie ma sposobu zeby sie
    wykpic i kupic DUZO taniej laptopa :) Da sie tylko taniej...no chyba ze
    macie sprawdzony na 200% sposob :)
    Bo juz sie naczytalem roznych rzeczy - ze sposobem na prezent dla dziecka na
    komunie rowniez :)
    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 6. Data: 2007-01-11 09:14:06
    Od: "turczy" <t...@i...kermit.pl>

> [...]
    > macie sprawdzony na 200% sposob :)
    > Bo juz sie naczytalem roznych rzeczy - ze sposobem na prezent dla dziecka
    Hmm jedyny sprawdzony sposób to w bagażu podręcznym kogoś kto przyjeżdza
    osobiście.
    Są jeszcze metody na "gift" - ale laptop na pierwszy rzut oka jest za drogi,
    albo na wysyłke paczki statkiem (na morskim cle zazwyczaj nie zwracaja uwagi
    na takie duperele jak laptop) ale niestety dosyc kłopotliwe ze wzgledu na
    dłuuuugi czas przesyłki, poza tym sposób i tak nie gwarantuje sukcesu, choc
    daje szansę. W polsce sposobem jest np. POLAMER, ich paczki jakimś cudem
    bardzo często unikją cła, ale zmuszenie przeciętnego amerykanina zeby wysłał
    paczke za ich pośrednictwem graniczy z cudem.

    Ogólnie znajdź kogos kto ci to przywiezie, albo ... płać VAT :)
    Arek

  • 7. Data: 2007-01-11 10:52:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Jan 2007, Dekiel wrote:

    > Czyli najlepiej ewentualnie wyslac do Japonii bo z tego co sie orientuje to
    > tam maja 3% VATu :)

    No ale to nie rozwiązuje problemu, bo Japinia nie jest w UE i przy
    kolejnej przesyłce do UE UE naliczy własny VAT :) (a Japonia co najwyżej
    zwróci te 3%, czy to metodą "zwrot dla turysty" czy "prawo do odliczenia
    dla firmy").

    > No coz pozostaje mi chyba zaplacic VATa bo raczej nie ma sposobu zeby sie
    > wykpic i kupic DUZO taniej

    Uściślając: nie płacąc podatków.
    Niektórzy wożą taki sprzęt jako "własny używany od zawsze". I oburzają
    się na stwierdzenie że to oszustwo podatkowe :)

    pzdr, Gotfryd