  • 1. Data: 2007-01-08 22:39:33
    Temat: Duplikat paragonu i reklamacja bez rachunku
    Od: "bono" <m...@p...onet.pl>

    Witam. W marcu 2006 zakupiłem aparat fotograficzny. Otrzymałem paragon z
    kasy fiskalnej i gwarancje. Sprzed uległ uszkodzeniu. Postanowiłem
    zareklamować. Mam ważna, podbita przez sklep gwarancję. W gwarancji jest
    napisane przez producenta, że w przypadku reklamacji należy dołączyc ważna
    karte gwarancyjną i dowód zakupu. Problem w tym, że o ile gwarancję
    posiadam, to paragon zagubiłem. Czy sklep ma mozliwość/obowiązek wystawienia
    potwierdzenia zakupu w formie duplikatu ? tzn wiem ze da sie wystawic
    duplikat fv ale ja miałem paragon którego duplikatu juz sie raczej wystawic
    nie da. tylko czy sklep moze/musi dac mi kopie z rolki którą przechowuje 5
    lat, czy tez jest mozliwosc wystawienia jakiegos innego dowodu ?

  • 2. Data: 2007-01-08 23:57:40
    Temat: Re: Duplikat paragonu i reklamacja bez rachunku
    Od: "[www.goldap.info.pl]" <w...@g...net>

> [...]
    > raczej wystawic nie da. tylko czy sklep moze/musi dac mi kopie z rolki
    > którą przechowuje 5 lat, czy tez jest mozliwosc wystawienia jakiegos

    Nie ma obowiazku zrobienia i wydania kopii paragonu z rolki fiskalnej. Jak
    sklep Ci pójdzie na rękę to fajnie będzie.

    Nie ma pojecia duplikatu paragonu.

    Jest obowiazek wystawenia duplikatu faktury, jeśli nabywca tego żąda
    (wystawienia, a nia wysłania go w kopercie do ciebie - wysłanie to też dobra
    wola sprzedawcy). Jak jednak nie miałeś oryginału, to i duplikatu nikt nie
    wystawi.

    Zorientuj się, moze serwis przyjmie sprzęt bez paragonu. Moze też warto
    spróbować porozmawiać ze sprzedawcą - oni też czasami mogą pomóc i oddadzą
    go do serwisu bez twojego dowodu zakupu.