  • 1. Data: 2002-12-16 13:11:57
    Temat: Podatek czy zwrot
    Od: "Jowisz" <j...@r...wroc.pl>

    Witam,

    Jestem studentem. W biezacym roku pracowalem kilka razy na umowe o dzielo.
    Laczna kwota wynagrodzenia brutto wyniosla 5628zl. Skladki na ubezpieczenie
    spoleczne wyniosly 0zl. Koszt uzyskania przychodu wyniosl zatem 2814zl (50%
    kwoty brutto). Taka sama byla kwota do opodatkowania. Podatek (20%) wyniosl
    zatem 562,80zl.

    Prosze o odpowiedz na pytanie: czy przy takich kwotach pobrany podatek
    zostanie mi zwrocony (nie przekrocze progu-kwoty wolnej od podatku) czy tez
    bede musial (po raz pierwszy) zaplacic podatek? Slyszalem, ze prog wynosi
    ok. 2700zl, ale nie wiem z czym mam porownac ta kwote? Z kwota brutto, netto
    czy podatkiem? Gdzie tutaj jest dochod?

    Z gory dziekuje za odpowiedz i pomoc w zrozumieniu zawilych zasad obliczania
    podatkow.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2002-12-16 20:07:46
    Temat: Re: Podatek czy zwrot
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, Jowisz wrote:

> [...]
    >+ spoleczne wyniosly 0zl. Koszt uzyskania przychodu wyniosl zatem 2814zl (50%

    ...z czego wynika że dochód został zaliczony nie do "umowy
    wykonywane osobiście, w tym umowy o dzieło" a "sprzedaż
    praw majątkowych" (autorskie mogą być :)).

> [...]
    >+ ok. 2700zl, ale nie wiem z czym mam porownac ta kwote? Z kwota brutto, netto
    >+ czy podatkiem? Gdzie tutaj jest dochod?

    Netto, czyli 2814. Oczywiście większa część podatku zostanie
    ci zwrócona (zakładając że to jedyny dochód).

    Pozdrowienia, Gotfryd