  • 1. Data: 2002-12-16 11:42:45
    Temat: Śr.trwały-sprzedaż po zakończeniu działalności
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Tak sobie drążę temat.
    Załóżmy, że wyprowadziłem samochód z ewidencji śr.trwałych na potrzeby
    osobiste. Po czym _całkowicie_ likwiduję działalność, wyrejestrowując
    się ze wszystkich urzędów.
    Po dwóch latach sprzedaję samochód i osiągam z tego tytułu dochód.
    Według prawa dochód ten mam rozliczyć jak dochód osiagnięty z
    prowadzonej działalności gospodarczej. I tu pytanko:
    żeby złożyć deklarację PIT-5 i VAT-7 powinienem na nowo przejść
    procedurę rejestracyjną? A może jeszcze trzeba zarejestrować się w ZUS?
    Wszystko to dla zapłacenia zaliczki z tyt.jednej transakcji?
    I pytanie dodatkowe: czy to przywiązanie sprzedaży takiego środka
    trwałego do przychodów z działalności gospodarczej dotyczy również
    moich spadkobierców(wszystko może się zdażyć)?
    Pozdrawiam, WitoldG.

  • 2. Data: 2002-12-16 20:17:22
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Dec 2002, walfal wrote:

> [...]
    >+ prowadzonej działalności gospodarczej. I tu pytanko:
    >+ żeby złożyć deklarację PIT-5 i VAT-7 powinienem na nowo przejść

    Nie.
    Fakt że "rozliczasz działalność" to jedno, a że ją "prowadzisz"
    to drugie. Nigdzie nie znalazłem określenia jakoby działalność
    rozliczała się *tylko* w czasie jej trwania :)
    Przecież jeśli kończysz DG to też nikomu dziwne nie jest
    że ostatnie deklaracje składasz *po* skończeniu, prawda ? :)
    I po to żeby składać PIT i VAT wcale nie musisz mieć DG - nie
    potknąłeś się na grupie o żaden post zaczepiający np. o najem ?
    I dla porządku: NIP masz "osobisty" i niezwiązany z prowadzeniem
    bądź nie DG :)

    Również dla porządku: sprzedaż ruchomości (również jeśli
    sie nie prowadzi DG) przed upływem 1/2 roku oraz nieruchomości
    przed 5 lat *również* może wygenerować konieczność przyznania
    się do dochodu... przeczytaj może ustawę :) bo to wszystko
    NIE ma związku z DG (a *ma* z podatkiem).
    [...]
    >+ I pytanie dodatkowe: czy to przywiązanie sprzedaży takiego środka
    >+ trwałego do przychodów z działalności gospodarczej dotyczy również
    >+ moich spadkobierców(wszystko może się zdażyć)?

    Umhm... taka paczka pytań "okołośmiertelnych" była niedawno,
    pamiętam że to w okolicy 100 artykułu Ordynacji podatkowej...

    Pozdrowienia, Gotfryd