  • 1. Data: 2006-11-04 18:08:45
    Temat: Podatek dochodowy od zbycia udziałów w celu umorzenia
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Kto powinien zapłacić podatek dochodowy od zbycia udziałów w celu umorzenia
    (umorzenia za wynagrodzeniem)? Osoba zbywająca udziały czy spółka
    wypłacająca wynagrodzenie w imieniu tej osoby (tak jak to jest np. w
    przypadku umów o pracę)?

    P.

  • 2. Data: 2006-11-06 10:00:25
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (umorzenia za wynagrodzeniem)? Osoba zbywająca udziały czy spółka
    > wypłacająca wynagrodzenie w imieniu tej osoby (tak jak to jest np. w

    obstawiam spółkę
    art.30a ust.1 pkt 4 i art.41 ust.4 pdof

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2006-11-08 15:37:19
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    my way <y...@s...tlen.pl> wrote:

    > obstawiam spółkę
    > art.30a ust.1 pkt 4 i art.41 ust.4 pdof

    Dzięki, faktycznie na to wygląda.

    A jaki formularz trzeba wypełnić w przypadku sprzedaży udziałów osobie
    fizycznej? PIT-8C i podatek jest do zapłacenia do końca lutego następnego
    roku?

    P.

  • 4. Data: 2006-11-09 12:13:46
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Dzięki, faktycznie na to wygląda.
    >
    > A jaki formularz trzeba wypełnić w przypadku sprzedaży udziałów osobie
    > fizycznej? PIT-8C i podatek jest do zapłacenia do końca lutego następnego
    > roku?

    nie bardzo rozumiem pytanie
    kto komu sprzedaje te udziały?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-09 14:40:57
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    my way <y...@s...tlen.pl> wrote:

    > nie bardzo rozumiem pytanie
    > kto komu sprzedaje te udziały?

    Poprzednio pisałem o sprzedaży/zbyciu spółce w celu umorzenia. Teraz pytam
    o normalną sprzedaż drugiej osobie. Sprzedaję je komuś i tym razem ja sam
    muszę się zatroszczcyć o podatek.

    P.

  • 6. Data: 2006-11-10 09:27:08
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Poprzednio pisałem o sprzedaży/zbyciu spółce w celu umorzenia. Teraz pytam
    > o normalną sprzedaż drugiej osobie.

    ok, wolałam się upewnić

    Sprzedaję je komuś i tym razem ja sam
    > muszę się zatroszczcyć o podatek.

    w momencie sprzedaży płaci się tylko PCC
    rozliczenie pdof, z uwzględnieniem kup, do końca kwietnia roku nastepnego na
    PIT-38

    pozdrawiam