  • 1. Data: 2006-01-15 01:22:52
    Temat: Podatek liniowy w DG, a co z umową o pracę ?
    Od: "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl>

    Witam,
    W zwiazku z prowadzeniem DG zamierzam złożyć w US pismo o wyborze podatku
    liniowego na rok 2006.
    Tylko mam pytanie, co z umową o pracę u dotychczasowego pracodawcy ?? Tam
    też muszę jakoś poinformować o zmianie na podatek liniowy ?? Czy muszę
    zostać na podatku progresywnym ??
    Dodam, że w każdym ze źródeł oddzielnie osiągam przychód przekraczający 1
    skalę podatkową, także z mojego punktu widzenia chyba najkorzystniejsze było
    by przejście w DG i u pracodawcy na podatek liniowy, bo i z ulg podatkowych
    raczej nie korzystam.

    Może ktoś doradzić ?? bo 20 stycznia tuż tuż ;)

    Pozdr

  • 2. Data: 2006-01-15 12:53:42
    Temat: Re: Podatek liniowy w DG, a co z umową o pracę ?
    Od: "Izzza" <w...@u...konto.pl>

> [...]
    > skalę podatkową, także z mojego punktu widzenia chyba najkorzystniejsze
    > było by przejście w DG i u pracodawcy na podatek liniowy, bo i z ulg

    Z zarobkow "etatowych" rozliczasz sie na zasadach ogolnych.
    z zarobkow z DG rozliczasz sie liniowo 19%

  • 3. Data: 2006-01-16 00:38:24
    Od: "Greg" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Nissak" <d...@S...in.lublin.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Tylko mam pytanie, co z umową o pracę u dotychczasowego pracodawcy ?? Tam
    > też muszę jakoś poinformować o zmianie na podatek liniowy ?? Czy muszę

    Z etatu zostajesz na progresywnym.
    Ale.. u pracodawcy musisz złożyć nowe oświadczenie PIT-2.
    Jako że na liniowym z DG nie odliczasz kwoty wolnej, to od tego momentu
    bedzie ją odliczał co miesiąc pracodawca. I po to właśnie nowy PIT-2.

  • 4. Data: 2006-01-16 06:44:38
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    > Jako że na liniowym z DG nie odliczasz kwoty wolnej, to od tego momentu
    > bedzie ją odliczał co miesiąc pracodawca. I po to właśnie nowy PIT-2.

    Jesli DG jest na zasadach ogolnych to nie musze o niczym informowac
    pracodawcy, tak?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 5. Data: 2006-01-16 11:00:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, Baton wrote:

    > Jesli DG jest na zasadach ogolnych to nie musze o niczym informowac
    > pracodawcy, tak?

    Na odwrót: jak jesteś "na skali" to pracowdawcę musisz poinformować
    że sam odliczasz "udział w kwocie wolnej".
    Ale skoro już go poinformowałeś, to teraz trzeba poinformować że
    ma zacząć traktować "liniowca" jak każdego zwykłego pracownika
    bez DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)