  • 1. Data: 2006-01-14 21:41:26
    Temat: umowa a platnosc - kiedy zeznanie?
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Witam,

    1. Podpisano umowe podczas jednego roku kalendarzowego, a zaplata nastapila
    w drugim (co wynikalo z umowy). Kiedy nalezy wpisac dochod do zeznania PIT?
    W roku podpisania umowy czy tez uzyskania dochodu? Czy to ma znaczenie?

    2. Czesc zaplaty za umowe (I rata) wplynela w jednym okresie rozliczeniowym,
    a pozostala czesc (II rata) w kolejnym. Kiedy i jak nalezy to wykazac w
    zeznaniu podatkowym?

    3. Jak uwzglednic w PIT stypendium - jednorazowa nagrode prezydenta miasta
    za osiagniecia w nauce?

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 2. Data: 2006-01-15 08:37:29
    Temat: Re: umowa a platnosc - kiedy zeznanie?
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

> [...]
    PIT?
    > W roku podpisania umowy czy tez uzyskania dochodu? Czy to ma znaczenie?

    W roku, w którym nastąpiła wypłata

    > 2. Czesc zaplaty za umowe (I rata) wplynela w jednym okresie
    rozliczeniowym,
    > a pozostala czesc (II rata) w kolejnym. Kiedy i jak nalezy to wykazac w
    > zeznaniu podatkowym?

    I ratę w pierwszym okresie rozliczeniowym, II ratę w drugim.

    Ogólnie do rozliczeń z podatku dochodowego od osób fizycznych przyjmuje się
    metodę kasową a nie memoriałową tak jak w spółkach.

    > 3. Jak uwzglednic w PIT stypendium - jednorazowa nagrode prezydenta miasta
    > za osiagniecia w nauce?

    Poniżej wyciąg z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:

    " Art. 21.

    1. Wolne od podatku dochodowego są:

    (...)

    39) stypendia otrzymywane na podstawie przepisów o stopniach naukowych i

    tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki, stypendia
    doktoranckie

    otrzymywane na podstawie przepisów - Prawo o szkolnictwie

    wyższym oraz inne stypendia naukowe za wyniki w nauce, których zasady

    przyznawania zostały zatwierdzone przez ministra właściwego do spraw

    szkolnictwa wyższego po zasięgnięciu opinii Rady Głównej Szkolnictwa

    Wyższego albo przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania,

    40) świadczenia pomocy materialnej dla uczniów, studentów, uczestników
    studiów

    doktoranckich i osób uczestniczących w innych formach kształcenia,

    pochodzące z budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego

    oraz ze środków własnych szkół i uczelni - przyznane na podstawie

    przepisów o systemie oświaty, Prawo o szkolnictwie wyższym, a także

    przepisów o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule

    w zakresie sztuki,

    40a) nagrody wypłacane przez Polski Komitet Olimpijski i Polski Komitet
    Paraolimpijski

    za uzyskanie wyników na igrzyskach olimpijskich i paraolimpijskich,

    40b) stypendia dla uczniów i studentów, których wysokość i zasady udzielania

    zostały określone w uchwale organu stanowiącego jednostki samorządu
    terytorialnego,

    oraz stypendia dla uczniów i studentów przyznane przez organizacje,

    o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy o działalności pożytku

    publicznego i o wolontariacie, na podstawie regulaminów zatwierdzonych

    przez organy statutowe udostępnianych do publicznej wiadomości za pomocą

    internetu, środków masowego przekazu lub wykładanych (wywieszanych)

    dla zainteresowanych w pomieszczeniach ogólnie dostępnych - do

    wysokości nieprzekraczającej miesięcznie kwoty 380 zł, z zastrzeżeniem

    ust. 10,"

  • 3. Data: 2006-01-15 09:49:04
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Poniżej wyciąg z ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    >
    > " Art. 21.

    [ciach]

    Czy to oznacza, ze ten dochod nalezy wykazac w zeznaniu PIT, tylko od niego
    nie ma podatku (takowego tez nie placono przy odbiorze nagrody, bo
    powiedziano, ze od tego podatku nie ma)?

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 4. Data: 2006-01-15 15:59:51
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Romeq" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    niego
    > nie ma podatku (takowego tez nie placono przy odbiorze nagrody, bo
    > powiedziano, ze od tego podatku nie ma)?

    Stypendium nie stanowi przychodu w rozumieniu podatku od osób fizycznych,
    czyli nie wykazuje się go w zeznaniu rocznym. Przynajmniej ja tego nie
    robię, a sypendia mam co roku od paru lat i jeszcze się urząd nie przyczepił
    :-) Ale ma na to 5 lat.

    M.