  • 1. Data: 2006-01-14 19:39:33
    Temat: Likwidacja DG - koszty ?
    Od: "more" <m...@n...pl>

    Witam,

    Od kilku miesięcy mam zawieszoną DG (składam jedynie zerowe deklaracje w
    US), lecz jako, że wolę ją zlikwidować, niż za kilka lat dowiedzieć się z
    ZUS, iż zalegam ze składkami, postanowiłem ją ostatecznie zlikwidować.

    Krótkie pytanie :

    - na DG kupiłem jedynie laptopa jako narzędzie do jej wykonywania- koszt
    3499 zł netto. Z tego tytułu rozliczyłem VAT.
    Wiem, iż likwidując DG, muszę zapłacić odliczony VAT, czyli w tym przypadku
    769,78 zł.

    Czy teraz :
    zapłacić VAT i mam spokoj, czy też istnieje jakiś tańszy sposób likwidacji ?
    Np. "skasowanie" / sprzedaż laptopa i zapłacenie VAT od kwoty, za którą
    sprzedam. Zdaję sobie sprawę, że gdybym chciał sprzedać, muszę zarejestrować
    się ponownie w ZUS, więc, który wariant możecie doradzić, jako doświadczeni
    w tej materii ?

    Dziękuję serdecznie.

  • 2. Data: 2006-01-16 11:51:32
    Temat: Re: Likwidacja DG - koszty ?
    Od: "Mariusz" <M...@W...poczta.onet.pl>

    > Od kilku miesięcy mam zawieszoną DG (składam jedynie zerowe deklaracje w
    > US), lecz jako, że wolę ją zlikwidować, niż za kilka lat dowiedzieć się z
    > ZUS, iż zalegam ze składkami, postanowiłem ją ostatecznie zlikwidować.

    A to przy zawieszonej DG trzeba skłądać deklaracje do US?

    Mariusz

  • 3. Data: 2006-01-16 21:24:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jan 2006, Mariusz wrote:

    > A to przy zawieszonej DG trzeba skłądać deklaracje do US?

    ...było w wątku obok: zawieszenie DG nie jest prawnie zdefiniowane,
    jedynie dla karty podatkowej przewiduje się zawieszenie *dla celów
    podatkowych* (czy ma to znaczenie np. dla ZUS może być oddzielną
    sprawą).
    W przepisach o popieraniu DG :] brakuje pojęcia "zawieszenia DG".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)