  • 1. Data: 2005-08-14 15:08:07
    Temat: Podatek od cesji książeczki mieszkaniowej
    Od: "traider" <w...@g...pl>

    Witam!

    Czy jeżeli przy kupnie mieszkania dokonuję cesji książeczki mieszkaniowej od
    mojej siostry to muszę płacić jakiś podatek od samej cesji?
    Jeśli tak, to w jakiej formie?
    Dziękuję i pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-08-15 06:40:52
    Temat: Re: Podatek od cesji książeczki mieszkaniowej
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "traider" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jeżeli przy kupnie mieszkania dokonuję cesji książeczki mieszkaniowej
    > od mojej siostry to muszę płacić jakiś podatek od samej cesji?

    to nic innego jak zwykła darowizna gotówki, czyli jeżeli wartość przekroczy
    kwotę wolną w twojej grupie podatkowej to trzeba od tego zapłacić podatek od
    darowizny

  • 3. Data: 2005-08-15 10:27:33
    Od: "traider" <w...@g...pl>

    > to nic innego jak zwykła darowizna gotówki, czyli jeżeli wartość
    > przekroczy kwotę wolną w twojej grupie podatkowej to trzeba od tego
    > zapłacić podatek od darowizny

    A do naliczenia podatku brana jest pod uwagę sama wartość książeczki czy też
    odsetki? Premia gwarancyjna rozumiem, że nie jest brana, bo jest już
    naliczana po cesji?
    W jakiej formie płaci się taki podatek - w rozliczeniu rocznym czy jest
    jakiś termin od dokonania cesji?

    Pozdrawiam i dziękuję
    W.