  • 1. Data: 2003-12-08 17:54:08
    Temat: Podatek od darowizny.
    Od: "Ryś" <r...@b...adresu.pl>

    Moja córka otrzymała darowiznę od mojej macochy /czyli żony
    dziadka/.Przepisy prawa podatkowego macochę,ojczyma traktują na równi z
    matką i ojcem - I-sza grupa.Rozumowałem więc,że również w tej sytuacji żona
    mjego ojca jest dla moich dzieci babcią - Isza grupa podatkowa.W jednym US
    powiedziano mi że jest to II-ga grupa a w innym US,że jest to III-cia
    grupa.Bardzo proszę o wyjaśnienie.

  • 2. Data: 2003-12-08 22:18:57
    Temat: Re: Podatek od darowizny.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Ryś wrote:

    >+ Moja córka otrzymała darowiznę od mojej macochy /czyli żony
    >+ dziadka/.Przepisy prawa podatkowego macochę,ojczyma traktują na równi z
    >+ matką i ojcem - I-sza grupa.

    *disclaimer*: wszystko IMO, nie będę powtarzał przy każdym zdaniu :)
    Jak dotąd OK.

    >+ Rozumowałem więc,że również w tej sytuacji żona
    >+ mjego ojca jest dla moich dzieci babcią

    OK

    >+ - Isza grupa podatkowa.

    A to z jakiej paki ??
    I grupa to jest "o jeden krok pokolenia lub rodzeństwa".
    Babcia to matka matki lub ojca, czyli *dwa* kroki !

    >+ W jednym US powiedziano mi że jest to II-ga grupa

    Oczywiście.
    +++++
    2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców,
    zstępnych i małżonków pasierbów,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków,
    małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych,
    -----

    Ty jesteś w ww. przepisie pasierbem, twoja córka twoją
    zstępną - czyli II grupa.

    >+ a w innym US,że jest to III-cia grupa.

    Ustnie powiedzieli ? ;)
    Acha.

    >+ Bardzo proszę o wyjaśnienie.

    ...a ja ew. o protest ze wskazaniem gdzie się mylę ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-12-12 08:52:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 8 Dec 2003, Gotfryd Smolik news wrote:

    >+ On Mon, 8 Dec 2003, Ryś wrote:
    [...]
    >+ *disclaimer*: wszystko IMO, nie będę powtarzał przy każdym zdaniu :)

    No, niestety zastrzeżenie chyba było słuszne...

> [...]
    >+
    >+ >+ Rozumowałem więc,że również w tej sytuacji żona
    >+ >+ mjego ojca jest dla moich dzieci babcią

    Właśnie profesor prawa tłumaczy mi na .prawo że jestem
    w błędzie z takim poglądem.
    Wątek: "testament, przepisanie za zycia, co wybrac?"
    Niniejszym koryguję: wychodzi na to że masz rację, zapis
    "zstępnych" dotyczy najwyraźniej całej hierarhii !
    Natomiast (na moje szczęście) ponieważ ma miejsce
    przysposobienie, to mój cytat do:
    [...]

    ...wygląda na prawidłowy.

    pozdrowienia, Gotfryd