  • 1. Data: 2003-12-08 14:10:09
    Temat: ryczalt ewidencjonowany - jak zrobic rozliczenie roczne ?
    Od: "Mariusz" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    W tym roku rozliczam sie z fiskusem w formie ryczaltu ewidencjonowanego (17 %).
    Gdy bylem na KPIR to w grudniu placilem podwojnie podatek za listopad, a
    nastepnie to rozliczalem to przy skladaniu rocznego PITu.
    Czy w przypadku ryczaltu jest tak samo ?

    z tego co wiem to roczny PIT muszę zlożyć do końca stycznia.

    będę bardzo widzieczny za fachową radę.

    pozdraiam
    Mariusz.

  • 2. Data: 2003-12-08 18:37:10
    Od: "Ryszard G." <rysgar@ SPAM wp.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w przypadku ryczaltu jest tak samo ?
    >
    > z tego co wiem to roczny PIT muszę zlożyć do końca stycznia.

    USTAWA z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od
    niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
    Dz.U. z 1998 r. Nr 144, poz. 930 ze zmianami

    [ ]
    Art. 21.
    1. Podatnicy są obowiązani za każdy miesiąc obliczać ryczałt od
    przychodów
    ewidencjonowanych i wpłacać go na rachunek urzędu skarbowego [właściwego
    według miejsca zamieszkania podatnika] w terminie do dnia 20 następnego
    miesiąca, a za miesiąc grudzień - w terminie złożenia zeznania.
    [ ]
    2. Podatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani złożyć w urzędzie
    skarbowym [właściwym według miejsca zamieszkania podatnika]:
    [ punkt 1) skreślony ]
    2) zeznanie według ustalonego wzoru o wysokości uzyskanego przychodu,
    wysokości dokonanych odliczeń i należnego ryczałtu od przychodów
    ewidencjonowanych - w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku.
    [ ]

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-12-10 09:08:28
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > wysokości  dokonanych  odliczeń  i  należnego  ryczałtu  od  przychodów
    > ewidencjonowanych - w terminie do dnia 31 stycznia następnego roku.

    dzieki wielkie !

    mam jeszcze jeden dylemat.
    prowadze dzialalnosc indywidualna.
    teraz place 17 % ryczaltu, nie moge odliczac kosztow (samochod, komorka itp. )
    czy ew. 19 % PIT dla firm obejmowalo by mnie ? (plan Hausnera)
    wtedy mialbym tylko 2 % więcej i mogłbym generować jakieś koszty.

    pozdrawiam !

    Mariusz