  • 1. Data: 2006-11-02 10:02:06
    Temat: Podatek od malych kwot od obcych ludzi?
    Od: "rasiad" <r...@o...pl>

    Witam Grupe. Jestem laikiem, wiec prosze o wyrozumialosc. Oto problem:

    Osoba fizyczna otrzymuje na swoje konto bankowe przelewy od obcych
    osob. Powiedzmy, ze dala ogloszenie do pracy iz jej dziecko jet chore i
    prosi o dobrowolne wplaty. Albo, ze zbiera na nowy samochod i prosi o
    dobrowolne datki. Zatem na jej konto splywaja przelewy, powiedzmy kazdy
    po 200 zl, od roznych, obcych osob.

    Czy i jak nalezy zaplacic podatki za takie "przychody"? W ustawie o
    podatkach jest napisane:
    "Kwoty wolne wynoszą (...) dla trzeciej grupy - 4.607 zł."

    Czy te 4.607 zl to jest od _JEDNEJ_ osoby, czy tez od _WSZYSTKICH_
    obcych osob lacznie? Bo jesli od JEDNEJ, to wiadomo ze te datki sa
    zawsze mniejsze niz 4.607 zl wiec od nikogo nie trzeba zaplacic
    podatku. Zatem mimo iz ogolne przychody moga byc bardzo duze (np.
    tysiac datkow x 200 zl = 200.000 zl) to nic nie trzeba placic?

    I czy sa dodatkowe przepisy prawne ZABRANIAJACE tego typu "przychodow"?
    Bo na chlopski rozum kazdy moze dac ogloszenie do pracy ze ma chore
    dziecko i korzystajac z naiwnosci ludzkiej dorobic sie calkiem sporego
    majatku wlasciwie za darmo?!

    Prosze o wyjasnienie tych kwestii.

    Pozdrawiam Rasiad

  • 2. Data: 2006-11-02 14:00:52
    Temat: Re: Podatek od malych kwot od obcych ludzi?
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "rasiad" <r...@o...pl> wrote in message
    s.com...

    >Czy te 4.607 zl to jest od _JEDNEJ_ osoby, czy tez od _WSZYSTKICH_
    >obcych osob lacznie?

    Od jednej.

    > Zatem mimo iz ogolne przychody moga byc bardzo duze (np.
    >tysiac datkow x 200 zl = 200.000 zl) to nic nie trzeba placic?

    Nie.

    >I czy sa dodatkowe przepisy prawne ZABRANIAJACE tego typu "przychodow"?

    Zdaje się, na organizowanie zbiórki pieniędzy tudzież inne akcje harytatywne
    trzeba mieć pozwolenie.
    Na ile danie tego typu ogłoszenie w prasie jest dozwolone to nie wiem.