  • 1. Data: 2006-11-01 12:00:58
    Temat: Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?
    Od: s...@o...pl

    Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7)
    mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?

    Prowadzone będą następujące ewidencje i rejestry, związane z dział. gosp.:
    A) jedna książka kontroli,
    B) jedna książka przychodów i rozchodów, dot. każdego roku podatkowego,
    C) jedna ewidencja sprzedaży (brak kasy fiskalnej),
    D) jedna ewidencja wyposażenia,
    E) jedna ewidencja środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
    F) jeden rejestr sprzedaży i podatku należnego VAT,
    dot. każdego okresu rozliczeniowego
    G) jeden rejestr zakupów i podatku naliczonego VAT,
    dot. każdego okresu rozliczeniowego
    H) będę rozliczać się z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, komputerowo przez
    internet, przy użyciu aktualnej wersji programu „Płatnik”, korzystając z
    certyfikatu nadanego przez terenową jednostkę ZUS-u

    Problem polega na tym, że moja dziewczyna założyła DG, a potem pojechała
    na drugi koniec Polski, gdzie podjęła pracę zawowową. Mnie obdarza pełnym
    zaufaniem, mam notarialne pełnomocnictwo do wszystkich czynności prawnych,
    ale ja nie mam uprawnień doradcy podatkowego ani kwalifikacji zawodowych
    potrzebnych do usługowego prowadzenia książki przychodów i rozchodów.

    Przypuszczam, że:
    1) na 99% NIE mogę podpisywać jej deklaracji podatkowych

    2) na 99% MOGĘ wystawiać faktury VAT i dokonywać wpisów w ewidencji sprzedaży

    3) na 99% "dobrowolne" założenie ewidencji sprzedaży (DG jednozakładowa, bez
    oddawania papierów do biura rachunkowego) może uwolnić właścicielkę firmy
    od codziennego uzupełniania KPiR

    4) nie wiem, co z rejestrami VAT i dowodami wewnętrznymi? "Sposobem" na brak
    obowiązku codziennego wypełniania KPiR jest ewidencja sprzedaży. Czy rejestry
    VAT mogą być wypełniane raz w miesiącu? Albo czy mogą być wypełniane codziennie
    przez INNĄ NIŻ PODATNIK osobę BEZ uprawnień do usługowego rozliczania podatków?

    Czy byłoby niekaralne, gdyby raz w miesiącu drukować całą dokumentację do
    podpisu i wysyłać jej pocztą? I otrzymywać podpisaną z powrotem przed 20-tym?

    pozdr
    Aleksander

  • 2. Data: 2006-11-01 12:04:06
    Od: s...@o...pl

    proszę o odpowiedź na grupie albo o kontakt pod nr GG 748371

    pozdr
    Aleksander

  • 3. Data: 2006-11-02 09:45:32
    Od: s...@o...pl

    > Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7)
    > mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?

    czy na podstawie przedstawionych informacji można udzielić odpowiedzi,
    czy też powinienem jeszcze coś dodać, wyjaśnić, dopisać?

    pozdr
    Aleksander

  • 4. Data: 2006-11-02 10:31:05
    Temat: Re: Co zrobiae, aby w?a?cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog?a PODPISYWAAE dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi?cu?
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 02-11-2006 o 10:45:32 <s...@o...pl> napisał(a):

    > czy na podstawie przedstawionych informacji można udzielić odpowiedzi,
    > czy też powinienem jeszcze coś dodać, wyjaśnić, dopisać?

    Dobijasz się jak babcia klozetowa do zapchanego szaletu.
    Weź pod uwagę że sytuacja jest na tyle nietypowa że nikt z grupowiczów
    mógł się z nią nie zetknąć.
    Czy oczekujesz że jak albo ktoś inny będziemy za ciebie wertować ustawy?
    Czasami gdy wiem gdzie szukać to doczytuję i podpowiadam,
    ale tutaj temat jest mi obcy i nawet nie wiem gdzie tego szukać
    i na dodatek niespecjalnie mnie to interesuje.
    To samo mogła by ci pewnie napisać spora część grupowiczów,
    więc jeśli oczekujesz porady to idź do doradcy.
    Za 150 zł dostanesz opinię za którą tenże doradca będzie odpowiadał
    cywilnie.

    I przeczytaj sobie zasady dyskusji na grupach bo zdaje się że nie czytałeś.

  • 5. Data: 2006-11-03 18:45:38
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Co zrobić, aby właścicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7)
    > mogła PODPISYWAĆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesiącu?

    No ale w czym masz problem? powiedzmy 7 dnia każdego miesiaca posyłasz
    ZUS i płacisz składki, przelew chyba złożyc możesz, czy to ręczny czy
    internetowy. Powiedzmy 15 dnia każdego miesiąca jedziesz do laski i ona
    strzela 2 podpisy (pit i vat) i co więcej... z przelewami podobnie jak z
    zusem. Wypełniać KPiR nie trzeba chyba na bieżąco, starczy pod koniec
    miesiąca, albo na początku następnego, byleby po kolei wpisać dokumenty,
    żeby odpowiednio wyliczyc dochód, to samo z ewidencjami, nie wiem jak
    wyglądaja papierowe, czy jest miejsce na podpis co miesiąc, ale ew.
    sprzedazy i zakupów vat też wypełniasz sobie zanim złożysz vat-7 itd...
    a jak nie chesz się z nią widywac to zróbcie sobie faksymile, trzasniesz
    pieczątką na deklaracjach i po bólu ;-) Naprawdę nie widze problemu. Ja
    dopiero zacząłem działalność i robię to przy pomocy ifirmy, czy dobrze
    robię to nie wiem (napewno nie jest to tanio, bo 45 netto miesiącznie od
    3 miesiąca) i konto mam w Inteligo - ALE te dwie rzeczy + zus
    elektronicznie pozwalaja mi prowadzić firmę (nawet nic nie robiąc, tylko
    odpowiednie papiery wypełnić) z dowolnego miejsca na świecie. Czekam
    jeszcze na przesył deklaracji podatkowych przez net i będzie cacy ;-)

    --
    Pozdrawiam :-)
    Rafał - Tarnów

  • 6. Data: 2006-11-03 20:01:23
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Rafal..." wrote:

    > napewno nie jest to tanio, bo 45 netto miesiącznie

    Polemizowalbym. Ze nie tanio. ;)

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 7. Data: 2006-11-04 15:23:23
    Od: s...@o...pl

    Na pytanie:

    odpisałeś:

    > No ale w czym masz problem? (...) jedziesz do laski
    > i ona strzela 2 podpisy (pit i vat) i co więcej...
    > z przelewami podobnie jak z Zusem.

    nie chodzi o ilość (laska może podpisac nawet 1029 dokumentów, bez problemu,
    ona podpisze wszystko, nawet jeśli nie wie, o co chodzi).
    problemem jest TERMIN wypełniania dokumentacji (obieg dokumentów 4 dni)

    > Wypełniać KPiR nie trzeba chyba na bieżąco, starczy pod koniec
    > miesiąca, albo na początku następnego, byleby po kolei wpisać dokumenty,
    > żeby odpowiednio wyliczyc dochód, to samo z ewidencjam

    Niestety, w prawie podatkowym roi się od groźnych przepisów, takich jak:
    Art. 109. ustawy o VAT z 2004 roku:

    1. Podatnicy (...) są obowiązani prowadzić ewidencję sprzedaży za dany dzień,
    nie później jednak niż przed dokonaniem sprzedaży w dniu następnym.

    2. W przypadku stwierdzenia, że podatnik nie prowadzi ewidencji, o której mowa
    w ust. 1, lub prowadzi ją w sposób nierzetelny, naczelnik urzędu skarbowego
    lub organ kontroli skarbowej określa wartość niezaewidencjonowanej sprzedaży
    w drodze oszacowania i ustala podatek przy zastosowaniu stawki 22%, bez pra-
    wa obniżenia kwoty podatku należnego, o którym mowa w art. 86.

    Rozporządzenie o książce przychodów i rozchodów § 8 pkt 4 z 2003 roku:

    4. Podatnicy korzystajacy ze zwolnienia od podatku od towarów i usług, jeżeli
    nie prowadza odrebnej ewidencji sprzeda˝y, októrej mowa wart. 27 ust. 1 ustawy
    oVAT, moga wewidencji sprzeda˝y wodr´bnej kolumnie wykazywaç przychody
    podlegajace opodatkowaniu podatkiem od towarów i us?ug okreElone w art. 2
    ustawy o VAT oraz ?aczna kwot´ dziennej sprzeda˝y wynikajaca z faktur,
    nie póeniej jednak ni˝ przed dokonaniem sprzeda˝y w dniu nast´pnym.

    Moje pytanie dot. tego, co zrobić, żeby nie dostać mandatu za 2-3 dniowe
    opóźnienia w wypełnianiu dokumentacji podatkowej przez podatnika.

    pozdr
    Aleksander

  • 8. Data: 2006-11-04 17:20:15
    Od: t <r...@o...pl>

    KPIR, przeczytaj paragraf 30 tegoż rozporządzenia, a w szczególności pkt 3.
    Co do ewidencji sprzedaży to nie zauważyłem żeby tam była rubryczka podpis
    wymagana
    więc wnioskuję że wpisywać może się tam każdy kto zechce :)

  • 9. Data: 2006-11-04 18:07:57
    Temat: Re: Co zrobiæ, aby w³a¶cicielka firmy (KPiR+PIT5+VAT7) mog³a PODPISYWAÆ dokumenty podatkowe tylko RAZ w miesi±cu?
    Od: s...@o...pl

> [...]
    podpis
    > wymagana
    > więc wnioskuję że wpisywać może się tam każdy kto zechce :)

    no właśnie. Żeby stosował sięparagraf 30 trzeba mieć ewidencję sprzedaży
    czyli problem KPiR rozwiązany (jakbym "nie mając obowiązku" nie prowadził
    ewidencji sprzedaży to leżę i kwiczę).

    Teraz idźmy dalej. Czy podobne manewry są konieczne przy rejestrach VAT?
    Czy istnieje obowiązek codziennego ich wypełniania czy nie istnieje?

    pozdr
    Aleksander

  • 10. Data: 2006-11-04 18:25:18
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 04-11-2006 o 19:07:57 <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Teraz idźmy dalej. Czy podobne manewry są konieczne przy rejestrach VAT?
    > Czy istnieje obowiązek codziennego ich wypełniania czy nie istnieje?

    Jeśli jesteś na vacie to wypełniasz sobie na koniec miesiąca.
    Jeśli prowadzisz uproszoną ewidencję to wpisywać musisz na bieżąco
    ale nie jest powiedziane że to ma robić luba przecież - podpisu nie musi
    być
    przy każdym wpisie - wystarczy jak raz na miesiąc podsuwowanie luba
    podpisze.