  • 1. Data: 2006-09-12 18:46:36
    Temat: Podatek od spadku
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Czy jeśli w spadku nabyłem ruchomość (np. samochód), mam prawo go sprzedać
    przed rozliczeniem podatku od spadku i darowizn?

    W jakim celu urzędy skarbowe wydają zaświadczenia o rozliczeniu tego podatku
    spadkowego i dlaczego żądają tych zaświadczeń urzędnicy starostwa (jako
    warunek wyrejestrowawnia auta nabytego w spadku i następnie sprzedanego)?
    Proszę o podstawy prawne.

  • 2. Data: 2006-09-12 21:49:49
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Sep 2006, Piotr [trzykoty] wrote:

    > i dlaczego żądają tych zaświadczeń urzędnicy starostwa (jako
    > warunek wyrejestrowawnia auta nabytego w spadku i następnie sprzedanego)?

    AFAIK ta ostatnia sprawa była (dość dawno temu) na grupie .prawo
    z wnioskiem że takie żądanie jest bezprawne.
    Starosta/prezydent ma oczywiście prawo zrobić "nieoficjalny donos"
    poprzez powiadomienie US o czynności dokonanej przez posiadacza
    auta, ale przepisu działającego w drugą stronę (że może uzależnić
    rejestrację lub wyrejestrowanie pojazdu od przyniesienia dodatkowych
    świchów) nikt nie znalazł.
    A obowiązki (np. przynoszenia dodatkowych świchów) może ustanowić
    jedynie ustawa. Tak to jakoś idzie wg Konstytucji :)
    IMHO - trzeba spytać na .prawo, ew. wcześniej przegooglać archiwum
    żeby grupowicze nie pogryźli ;), tyle że sam już kiedyś próbowałem
    i nie znalazłem owej dyskusji :(

    pzdr, Gotfryd