  • 1. Data: 2006-09-12 12:22:38
    Temat: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Dokonałem zakupów w markecie OBI na potrzeby firmy i otrzymałem dwie
    faktury VAT. Chciałem te faktury wprowadzić do ewidencji ale okazało się
    że wartość brutto pomiędzy wartością z faktury a wyliczeniami mojego
    programu do księgowania różnią się o 1 grosz w obu przypadkach. Pewnie
    wynikło to z innego sposobu zaokrąglania. Co z tym zrobić? Zaksięgować o
    grosz więcej czy pisać noty korygujące. Co radzicie??

    Postroofki

    P.S. sprawdziłem wcześniejsze faktury z OBI i tam także ten problem
    istnieje a ja go przeoczyłem.

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2006-09-12 12:28:22
    Temat: Re: OBI - faktura VAT - błędy
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    DaNsOuNd wrote:
> [...]
    > mojego programu do księgowania różnią się o 1 grosz w obu
    > przypadkach. Pewnie wynikło to z innego sposobu zaokrąglania. Co z

    I naprawdę Twój program jest tak denny,
    że nie ma opcji: wpisz kwoty podatku ręcznie?

  • 3. Data: 2006-09-12 13:15:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    DaNsOuNd wrote:

> [...]
    > Pewnie wynikło to z innego sposobu zaokrąglania. Co z tym zrobić?
    > Zaksięgować o grosz więcej czy pisać noty korygujące. Co radzicie??

    Radzę zmienić program na taki, który będzie przyjmował faktury kosztowe
    liczone wszsytkimi czterema (czy obecnie już nawet pięcioma) zgodnymi z
    przepisami sposobami.

  • 4. Data: 2006-09-12 13:17:28
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee695v$9ov$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > I naprawdę Twój program jest tak denny,
    > że nie ma opcji: wpisz kwoty podatku ręcznie?

    To ja poszerzę pytanie o rzeczywiste błędy. Mam fakturę, gdzie się sumy
    nie zgadzają - to zanczy netto plus VAT nijak nie równa się brutto, i
    nie wynika to z zaokrąglenia, tylko z głupoty wystawiającego (nie ja
    przyjmowałem, więc nie bić:)). I co z takim fantem zrobić - wpisać tak
    jak jest?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2006-09-12 17:22:34
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:jareks-0C1447.15172812092006@gigaeth-gw.news.t
    pi.pl>
    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> pisze:

> [...]
    > brutto, i nie wynika to z zaokrąglenia, tylko z głupoty
    > wystawiającego (nie ja przyjmowałem, więc nie bić:)). I co z takim

    Poprosić o fakturę korygującą do tej faktury i wystawienie nowej, poprawnej.
    W trybie uproszczonym (tajniaki z UKS nie czytać ;-) po prostu poprosić o
    ponowne wystawienie tej samej faktury z poprawnie naliczoną kwotą.

    --
    Nixe

  • 6. Data: 2006-09-12 20:41:16
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl>

    > (nie ja
    > przyjmowałem, więc nie bić:)).

    A gdybyś ty przyjmował to w obi wyjąłbyś liczydło i sprawdził czy się
    rachunkowo zgadza?

    --
    PawełJ

  • 7. Data: 2006-09-13 12:39:45
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > I naprawdę Twój program jest tak denny,
    > że nie ma opcji: wpisz kwoty podatku ręcznie?

    Ma (mała Księgowość Rz). I co? Wpisać ręcznie i zapomnieć? A jak
    kontroler/ka UKS weźmie kalkulator i policzy?

    Postroofki

    P.S. F-ry zawierają po jednej pozycji i Vat został zaokrąglony do góry
    mimo że /10 części grosza miały wartość poniżej 5. To dobrze??

  • 8. Data: 2006-09-14 12:11:34
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee7622$hbp$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> wrote:

    > A gdybyś ty przyjmował to w obi wyjąłbyś liczydło i sprawdził czy się
    > rachunkowo zgadza?

    Ja nie w Obi. A do zauważenia, że rzeczywista suma dwóch liczb jest
    różna od wpisanej (i sprawdzenia, że nie wynika to z podsumowania
    wszystkich dwóch pozycji na fakturze) liczydła nie potrzebuję. Mam
    normalną maturę, nie giertychową.

  • 9. Data: 2006-09-14 12:13:20
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee6qct$18pq$1@news.mm.pl>, "Nixe" <n...@f...pl> wrote:

    > W wiadomości <news:jareks-0C1447.15172812092006@gigaeth-gw.news.t
    pi.pl>

    > Poprosić o fakturę korygującą do tej faktury i wystawienie nowej, poprawnej.

    Taki pomysł to i ja mam. Ale wątpliwości mam co do tego, co z tą
    pierwszą zrobić.

  • 10. Data: 2006-09-14 12:15:35
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ee8u76$22f$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    DaNsOuNd <d...@a...pl> wrote:

> [...]
    >
    > P.S. F-ry zawierają po jednej pozycji i Vat został zaokrąglony do góry
    > mimo że /10 części grosza miały wartość poniżej 5. To dobrze??

    Nie jestem pewien, czy na tej grupie doliczyliśmy się trzech, czy
    czterech prawidłowych (i różnych) sposobów naliczania VAT.