  • 1. Data: 2006-09-12 12:31:45
    Temat: Nip3 -odmowa zzgloszenia
    Od: "adni" <a...@v...pl>

    Witam
    Od października zaczynam studia w mieście troszke oddalonym od mojego
    miejsca zamieszkania oraz od mojego urzędu skarbowego, jednak w czasie
    studiów prawdopodobnie bede też miała możliwośc pracy. Jak poszłam do U.S.
    to pani w okienku stwierdziła że nie wyrabiają na zapas i musze mieć jakąś
    pieczonke zakładu pracy, a ja najprawdopodobniej zaczne pierwszą prace od
    października na umowe zlecenia na kilka dni. Czy mogą odmówić?
    --
    Pozdrawiam:
    Adni

  • 2. Data: 2006-09-12 13:01:09
    Temat: Re: Nip3 -odmowa zzgloszenia
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    adni wrote:
> [...]
    > pieczonke zakładu pracy, a ja najprawdopodobniej zaczne pierwszą prace od
    > października na umowe zlecenia na kilka dni. Czy mogą odmówić?

    tak mogą.
    O NIP w takim przypadku jak twój występuje twój pracodawca,
    zleceniodawca itp itd.
    Po prostu robisz tak jak do tej pory, tylko tak jak ci pani powiedziała.
    Przywlasz pieczątkę firmy. Po prostu taki wypełniony przez ciebie NIP-3
    wysyła się w kopercie z adresu firmy.

  • 3. Data: 2006-09-12 14:54:48
    Od: adx <a...@c...pl>

    adni napisał(a):
> [...]
    > pieczonke zakładu pracy, a ja najprawdopodobniej zaczne pierwszą prace od
    > października na umowe zlecenia na kilka dni. Czy mogą odmówić?

    Tym, którzy mówią, że planują otworzyć DG, raczej nie odmawiają.

  • 4. Data: 2006-09-14 10:11:39
    Od: "D. A." <d...@t...wa.pl>

> [...]
    > pieczonke zakładu pracy, a ja najprawdopodobniej zaczne pierwszą prace od
    > października na umowe zlecenia na kilka dni. Czy mogą odmówić?

    Pani z okienka nie ma prawa odmowic przyjecia NIP-3.
    Ty masz prawo wystapic o nadanie NIP jesli jestes pelnoletnia.
    Urzad ma obowiazek wydac decyzje o nadaniu NIP.

    Moja rada: wyslij NIP-3 do urzedu listem poleconym (jesli nie chcesz sie
    uzerac z niekompetentnym urzednikiem) albo pojdz do US i popros o rozmowe z
    kierownikiem dzialu (tez moze byc niekompetentny, taki kraj).

    Pozdrawiam

    D.A.

  • 5. Data: 2006-09-14 23:28:28
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    D. A. wrote:

    > Pani z okienka nie ma prawa odmowic przyjecia NIP-3.
    > Ty masz prawo wystapic o nadanie NIP jesli jestes pelnoletnia.
    > Urzad ma obowiazek wydac decyzje o nadaniu NIP.
    >
    > Moja rada:

    Moja rada.
    Przeczytaj ustawę o NIP, szczególnie art 8 jak pamiętam i nie pisz głupot.

  • 6. Data: 2006-09-21 07:22:00
    Od: "D. A." <d...@t...wa.pl>

    > Moja rada.
    > Przeczytaj ustawę o NIP, szczególnie art 8 jak pamiętam i nie pisz głupot.

    Widze, ze reprezentujesz typ czlowieka, ktory czyta przepisy ale ich nie
    rozumie. Jesli skupisz sie na calosciowym brzmieniu zapisow ustawy to byc
    moze dotrze do twojej swiadomosci, ze jest tam mowa o obowiazkach zwiazanych
    z rejestracja NIP wynikajacych z bycia podatnikiem lub platnikiem. NIE MA
    TAM SLOWA O ZAKAZIE POSIADANIA NIP jesli sie nie jest podatnikiem.
    Czas zaczac myslec... To jest moja ostatnia rada.

    Pozdrawiam

    D.A.

  • 7. Data: 2006-09-21 13:42:54
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    D. A. wrote:

> [...]
    > TAM SLOWA O ZAKAZIE POSIADANIA NIP jesli sie nie jest podatnikiem.
    > Czas zaczac myslec... To jest moja ostatnia rada.

    twoja rada jest głupia, bo nie rozumiesz co czytasz.
    Nie ma zakazu posiadania nip, jest natomiast określony sposób jego
    otrzymania i uzasadnienie odmowy jeśli się w durny sposób o nip wystąpiło.
    .
    Urząd ma prawo wydać decyzją o nadaniu lub odmowie nadania NIP i tak
    właśnie zrobił.