  • 1. Data: 2006-09-12 14:02:44
    Temat: Re: Nip3 -odmowa zzgloszenia
    Od: "Trufel" <t...@g...com>

    witek napisał(a):
    > tak mogą.
    > O NIP w takim przypadku jak twój występuje twój pracodawca,

    Dziwne, ja po prostu wypelnilem NIP3, wyslalem i po 3 tygodniach
    odebralem numer... Co prawda byl mi potrzebny dla pracodawcy, ale
    nikogo o tym nie informowalem...
    Moze "moga odmowic, ale nie musza"?

    pozdr.
    T.

    p.s. pracowalem kilka lat w IzbieSkarbowej i wydaje mi sie, ze
    skarbówce zalezy na tym, zeby jak najwiecej ludzi mialo NIP...
    Chyba ze nie zrozumialem pytania :) To sorry :)

  • 2. Data: 2006-09-12 21:04:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Sep 2006, Trufel wrote:

    > Dziwne, ja po prostu wypelnilem NIP3, wyslalem i po 3 tygodniach
    [...]
    > Moze "moga odmowic, ale nie musza"?

    IMO jest to pewna nadinterpretacja (tych US co odmawiają).
    Przepis stwierdza że o NIP występuje płatnik - o ile podatnik go nie ma.
    IMO z tego *NIE* wynika że podatnik nie może wystąpić (o NIP) sam.
    A podatnik może (z innego przepisu).
    Po prawdzie można zrozumieć powód takiego postępowania - US otrzyma
    dwa "asynchroniczne" wnioski o NIP i może wydać dwie decyzje dla
    danej osoby. Ale IMO to nie jest zmartwienie podatnika!

    > p.s. pracowalem kilka lat w IzbieSkarbowej i wydaje mi sie, ze
    > skarbówce zalezy na tym, zeby jak najwiecej ludzi mialo NIP...

    :)
    Szefowa działu NIP w "moim" US raczej była przeciw występowaniu
    o "zbędny NIP" przynajmniej w odniesieniu do podmiotu który go
    niekoniecznie potrzebuje (wspólnota mieszkaniowa, jak na razie
    nie ma przychodów "z tytułu" i się nie zanosi).

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2006-09-12 22:40:30
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > Przepis stwierdza że o NIP występuje płatnik - o ile podatnik go nie ma.
    > IMO z tego *NIE* wynika że podatnik nie może wystąpić (o NIP) sam.

    Ale jak idzie do US i się pani pyta do czego mu NIP i ten mówi, że do
    umowy zlecenie to przepraszam, co biedna pani w US ma zrobić?
    Kazać mu wyjść, wejść jeszcze raz i kazać mu powiedzieć, że ten nip to
    mu do DG potrzebny? To nie Windows.

    > Po prawdzie można zrozumieć powód takiego postępowania - US otrzyma
    > dwa "asynchroniczne" wnioski o NIP i może wydać dwie decyzje dla
    > danej osoby. Ale IMO to nie jest zmartwienie podatnika!

    A raczej dokładnie jego zmartwienie.
    Bo jak jeden złożył osobiście, to drugiego u pracodawcy już mu nie wolno
    składać. Jeszcze mu za to US do d... nakopie.

  • 4. Data: 2006-09-13 07:23:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Sep 2006, witek wrote:

> [...]
    > zlecenie to przepraszam, co biedna pani w US ma zrobić?
    > Kazać mu wyjść, wejść jeszcze raz i kazać mu powiedzieć, że ten nip to mu do

    Udawać że nie zadała pytania, którego żaden przepis nie wymaga
    (a przynajmniej nie widzę żeby potencjalny podatnik był zobowiązany
    metodą "podatnik występując o NIP zobowiązany jest do podania
    po co mu ów NIP").
    Hm...

    > To nie Windows.

    :)

    > A raczej dokładnie jego zmartwienie.
    > Bo jak jeden złożył osobiście, to drugiego u pracodawcy już mu nie wolno
    > składać.

    Miałem na myśli fakt złożenia wniosku przez pracodawcę, nie przez
    pracownika. Przyznaję że nie sprawdzałem czy pracownik coś musi
    wypełnić/podpisać u pracodawcy.

    > Jeszcze mu za to US do d... nakopie.

    No jak dwa wnioski podpisze to tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-09-13 12:34:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Miałem na myśli fakt złożenia wniosku przez pracodawcę, nie przez
    > pracownika. Przyznaję że nie sprawdzałem czy pracownik coś musi
    > wypełnić/podpisać u pracodawcy.

    Jak najbardziej musi podpisać. Bo to składa pracownik za pośrednictwem
    pracodawcy.

  • 6. Data: 2006-09-13 12:45:11
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > (a przynajmniej nie widzę żeby potencjalny podatnik był zobowiązany
    > metodą "podatnik występując o NIP zobowiązany jest do podania

    Jak nie odpowiesz, to pani wniosek przyjmie i podziękuje. A za tydzień
    dostaniesz pisemko z prośbą o wniesienie wyjaśnień w jakim celu składasz
    o NIP.
    I sprawa zawisnie w prozni.

    > Miałem na myśli fakt złożenia wniosku przez pracodawcę, nie przez
    > pracownika. Przyznaję że nie sprawdzałem czy pracownik coś musi
    > wypełnić/podpisać u pracodawcy.

    > No jak dwa wnioski podpisze to tak.

    No właśnie o ten podpis chodzi. Pracodawca sam z siebie wniosku nie
    napisze i nie wyśle. Pracownik musi podpisać.
    A jak dojdzie do podpisywania, to powinien powiedzieć, że jeden wniosek
    o nadanie nip juz w US jest jest i drugiego podpisać już nie może.