  • 11. Data: 2016-05-18 20:10:13
    Temat: Re: Podatek od spadku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 5/18/2016 5:04 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    [...]
> [...]
    [...]
    >idz do fachowca, bo kombinujac zaplacisz wiecej niz musisz.

    Otoz to - nie kombinuj, idz do fachowca, ktory wie jak kombinowac :-)

    J.

  • 12. Data: 2016-05-18 23:15:50
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/18/2016 1:10 PM, J.F. wrote:
> [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Otoz to - nie kombinuj, idz do fachowca, ktory wie jak kombinowac :-)

    Nie.
    Ktory zna niuanse dawnych przepisow i wie jak z nich skorzystac bez
    kombinowania.

    Jak wiesz kiedy jeszcze nie bylo par 4A darowizna bez podatku w rodzinie
    wynosiła 9763 zł.

    A ja zgodnie z przepisami przepuscilem bez podatku 100 tys darowizy.
    kontrola US była i niestety nie mieli sie czego doczepic.

  • 13. Data: 2016-05-19 15:00:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 5/18/2016 1:10 PM, J.F. wrote:
> [...]
    >A ja zgodnie z przepisami przepuscilem bez podatku 100 tys darowizy.
    >kontrola US była i niestety nie mieli sie czego doczepic.

    I nie nazwiesz tego kombinowaniem ?

    Ciekaw jestem z jakiego kruczka skorzystales.

    P.S. Zrzekam sie spadku ... czy to nie jest darowizna na rzecz
    pozostalych spadkobiercow i czy nie powinna byc opodatkowana jak
    darownizna ?

    J.

  • 14. Data: 2016-05-19 15:53:54
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/19/2016 8:00 AM, J.F. wrote:
    > Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup

    > I nie nazwiesz tego kombinowaniem ?

    Nie. skorzystalem z przepisow swiadomie, a nie byle jak.

    > Ciekaw jestem z jakiego kruczka skorzystales.
    z tego, ze limit dotyczy dartowizny od jednej osoby a osob moze byc
    duzo. po za tym ulga na cele budowlane byla wieksza.

    > P.S. Zrzekam sie spadku ... czy to nie jest darowizna na rzecz
    > pozostalych spadkobiercow i czy nie powinna byc opodatkowana jak
    > darownizna ?

    nie, bo nic nikomu nie darowałeś ze swojego majątku.
    Odmowiles tylko przyjecia cudzego majatku do czego miales prawo.

  • 15. Data: 2016-05-19 19:59:09
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-18 o 18:28, witek pisze:
    > idz do fachowca, bo kombinujac zaplacisz wiecej niz musisz.
    Po czym poznam fachowca w tej branży? :-)

    Maciek

  • 16. Data: 2016-05-19 20:39:18
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/19/2016 12:59 PM, Maciek wrote:
    > Po czym poznam fachowca w tej branży? :-)

    Po pierwsze po tym, ze to on sie podpisze pod dokumentami, a nie kaze tobie.
    Po drugie szukaj opinii w internecie
    Po trzecie zadzwon wyjasnij sprawe i zadaj pytanie na ktore odpowiedz
    nie jest oczywista i są niuanse o ktore przed udzieleniem odpowiedzi
    powinien zapytac bo inaczej sie nie da sensownie odpowiedziec.
    No i sluchaj co mowi, jak kreci i meci lub odpowiada ogolnikami i nie
    wie o jakie szczegoly zapytac to znaczy, ze sie nie zna.

    Tak szukałem prawnika z prawa pracy.
    Pytalem o wysokosc odszkodowania w przypadku nieprzywrocenia przez sąd
    do pracy a zasadzenie odszkodowania w zamian.
    Po czym dodawalem, że chodzi o nauczyciela.
    Jak nie widział różnicy, to nawet sie dalej nie wybierałem.

  • 17. Data: 2016-05-19 22:30:16
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 20:39, witek pisze:
    > Po pierwsze po tym, ze to on sie podpisze pod dokumentami, a nie kaze tobie.
    > Po drugie szukaj opinii w internecie
    Zadzwoniłem do pani polecanej przez notariusza. Na pytanie o
    orientacyjną cenę usługi powiedziała, że to nie jest rozmowa na telefon,
    a spotkać może się ze mną na jakimś skrzyżowaniu, więcej odpowiedzi nie
    udało mi się uzyskać. Chciałem jeszcze zapytać, czy na to skrzyżowanie
    mam przyjść z gazetą w lewej ręce, a gdy ktoś podejdzie i zapyta, czy
    ciocia Jadzia jest chora, powinienem odpowiedzieć, że niestety zmarła,
    ale ugryzłem się w język ;-)
    Trafiłem na fachowca? :->

    Maciek

  • 18. Data: 2016-05-20 02:10:16
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 5/19/2016 3:30 PM, Maciek wrote:
> [...]
    > mam przyjść z gazetą w lewej ręce, a gdy ktoś podejdzie i zapyta, czy
    > ciocia Jadzia jest chora, powinienem odpowiedzieć, że niestety zmarła,

    Notariusz poleca znajomych a nie fachowców.
    Szukaj dalej.

  • 19. Data: 2016-05-20 08:04:28
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Do mieszkania miała Cię zaprosić?
    Oczywiście mogłaby mieć swoje biuro (+/- 5k miesięcznie, w cenie usługi dla Ciebie).

    -----

  • 20. Data: 2016-05-20 08:37:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 08:04, ąćęłńóśźż pisze:
    > Do mieszkania miała Cię zaprosić?
    > Oczywiście mogłaby mieć swoje biuro (+/- 5k miesięcznie, w cenie usługi dla
    Ciebie).
    Wiesz, gdy ja potrzebuję się spotkać z kontrahentem, żeby omówić jakieś
    sprawy, coś podpisać itp. (ja także nie prowadzę biura), to zazwyczaj
    zapraszam go do jakiegoś lokalu posiadającego adres i stoliki, a nie na
    skrzyżowanie :->

    Maciek