  • 1. Data: 2006-09-05 11:42:51
    Temat: Podatek od sprzedaży mieszkania.
    Od: "Jacek Korcz" <k...@g...com>

    Witam,
    W zeszłym roku po śmierci mamy odziedziczyłem mieszkanie. Jestem
    jedynym spadkobiercą. Mam pytanie czy jak będę chciał sprzedać to
    mieszkanie teraz to musze zapłacić jakiś podatek od tego. Coś mi
    świta w głowie o okresie 5 letnim ale nie pamiętam czy czasem się
    nie mylę. Jeśli tak to w jakiej wartości jest ten podatek bo może
    bardziej opłaca się poczekać jednak te 5 lat. Hmm wiadomo ze
    bardziej sie opłaca bo cena mieszkania wzrośnie ale tutaj chodzi o
    kwestie czysto podatkowe.
    Proszę o pomoc.

    pozdrawiam

    J.

  • 2. Data: 2006-09-05 12:39:16
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży mieszkania.
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jacek Korcz wrote:
    > Witam,
    > W zeszłym roku po śmierci mamy odziedziczyłem mieszkanie.
    Zapłaciłeś wówczas podatek od spadku?

    Mam pytanie czy jak będę chciał sprzedać to
    > mieszkanie teraz to musze zapłacić jakiś podatek od tego.

    Jeśli wówczas zapłaciłeś podatek od spadku, to teraz nie zapłacisz już nic.
    Jeśli nie zapłaciłeś to oznacza, że zobowiązałeś się w nim mieszkać
    przez 5 lat, bo tylko takie zobowiązanie pozwalało niezapłacić podatku
    od spadków.
    Jeżeli sprzedasz mieszkanie to US naliczy ci podatek od spadku od
    aktualnej wartosci mieszkania.

    Jeśli tak to w jakiej wartości jest ten podatek bo może
    > bardziej opłaca się poczekać jednak te 5 lat.

    Ustawa o podatku od spadków i darowizn. Tam jest tabelka.,
    Stawki są różne w zależności od stopnia pokrewieństwa i wartości
    mieszkania. W twoim przypadku będzie to od 3 do 12%.

  • 3. Data: 2006-09-05 13:54:41
    Od: "Jacek K" <k...@g...com>

    witek napisał(a):
> [...]
    > Stawki są różne w zależności od stopnia pokrewieństwa i wartości
    > mieszkania. W twoim przypadku będzie to od 3 do 12%.

    Po nabyciu praw do spadku US naliczył mi podatek od spadku zgodnie z 1
    grupą i kazał zapłacić. Czyli jak rozumiem jeśli już wtedy
    zapłaciłem podatek od spadku to teraz nie bede nic płacił i nie
    musze mieszkać w tym mieszkaniu przez 5 lat?

  • 4. Data: 2006-09-05 15:27:23
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek K" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    .com...

> [...]
    > zapłaciłem podatek od spadku to teraz nie bede nic płacił i nie
    > musze mieszkać w tym mieszkaniu przez 5 lat?

    To zależy czy od mieszkania płaciłeś...
    Jeśli w nim mieszkałeś i to bylo Twoje jedyne mieszkanie to zapewne nie
    płaciłeś, ale skoro to Ty płaciłeś podatek, to Ty powinieneś wiedzieć
    dokładnie za co...
    Joanna (syn Michał 19 lat, córka Anna 17 lat)
    http://jduszczynska.republika.pl/

  • 5. Data: 2006-09-05 22:59:30
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Jacek K wrote:

> [...]
    > zapłaciłem podatek od spadku to teraz nie bede nic płacił i nie
    > musze mieszkać w tym mieszkaniu przez 5 lat?

    Zgadza się.
    Nie będziesz płacił już żadnego podatku i nie musisz mieszkać 5 lat.

  • 6. Data: 2006-09-05 23:00:21
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Joanna Duszczyńska wrote:
> [...]
    > Jeśli w nim mieszkałeś i to bylo Twoje jedyne mieszkanie to zapewne nie
    > płaciłeś, ale skoro to Ty płaciłeś podatek, to Ty powinieneś wiedzieć

    przecież napisał od czego. Podatek od spadku.

  • 7. Data: 2006-09-05 23:18:21
    Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:edkvi6$4lq$2@inews.gazeta.pl...
    .com...

    > przecież napisał od czego. Podatek od spadku.

    W masie spadkowej mogło być duzo różnych rzeczy - np. gotówka na kontach...
    I od tego podatek mógł zostać pobrany, a od mieszkania np. 60 metrów
    kwadratowych nie, bo w nim mieszkał spadkobierca...
    Podatek został zapłacony, ale nie za mieszkanie...
    Wszystko zależy od tego za co dokładnie zapłacił podatek, a za co nie...
    Joanna
    http://www.jduszczynska.republika.pl/

  • 8. Data: 2006-09-06 01:06:26
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Joanna Duszczyńska wrote:

> [...]
    > Podatek został zapłacony, ale nie za mieszkanie...
    > Wszystko zależy od tego za co dokładnie zapłacił podatek, a za co nie...

    zgoda