  • 1. Data: 2006-09-05 10:12:24
    Temat: Problem z samochodem na firme
    Od: "FeliX" <f...@w...pl>

    Z poczatkiem sierpnia br rozpoczalem dzialanosc gospodarcza, zostalem
    rowniez VAT-owcem. Jednoczesnie caly czas pracuje na umowe o prace. Po
    rozkreceniu firmy miałem zrezygnowac z umowy o prace.
    W sierpniu wymienilem moj stary samochod na nowy wiekszy, ktory kupilem na
    firme.(faktura na firme). Pod koniec sierpnia dostalem bardzo atrakcyjna
    oferte pracy (umowa o prace), ktora przyjalem. Dzialalnosc gospodarcza bede
    prowadzil dalej ale w okrojonym stopniu.
    Mam teraz problem z tym samochodem bo w 90% bede go uzywac do celow
    prywatnych. Czy da sie jakos to odkrecic aby auto nie było firmowe.
    Auta nie "wrzucilem" jeszcze w papierach do srodkow trwalych, ani nie
    odliczylem VAT-u. (Dopiero bede sie rozliczac za sierpien)
    Czy moge uznac, że auto jest prywatne i wcale go nie wrzucac w koszty firmy
    ani nie rozliczac VATu. Czy tez musze to jakos inaczej zrobic?

    Pozdrawiam
    FeliX

  • 2. Data: 2006-09-05 13:37:53
    Temat: Re: Problem z samochodem na firme
    Od: "ula" <W...@g...com>

    Użytkownik "FeliX" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy moge uznac, że auto jest prywatne i wcale go nie wrzucac w koszty
    > firmy ani nie rozliczac VATu. Czy tez musze to jakos inaczej zrobic?

    innymi słowy czy można nie uznać czegoś za koszt uzyskania przychodu już po
    dokonaniu zakupu.

    IMHO można

  • 3. Data: 2006-09-05 15:00:04
    Od: "jin" <j...@o...pl>

    Użytkownik "ula" <W...@g...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "FeliX" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>

    > innymi słowy czy można nie uznać czegoś za koszt uzyskania przychodu już
> [...]

    a po co chcesz sie z tego wycofać?
    jeżeli masz dalej swoją firmę to odliczysz sobie
    samochód a biedziesz wykorzystywał dla siebie.

    jak jestes wlascicielem firmy to nie mozesz jezdzic prywatnie ?
    oczywiscie ze możesz

  • 4. Data: 2006-09-06 06:10:52
    Od: "FeliX" <f...@w...pl>

> [...]
    > samochód a biedziesz wykorzystywał dla siebie.
    >
    > jak jestes wlascicielem firmy to nie mozesz jezdzic prywatnie ?
    Bo podobno samochod na firme nie mozna wykorzystywac do celow prywatnych.
    Zreszta jak wrzuce auto w koszty to podejrzewam, ze przez najblizsze lata
    bede caly czas na stracie (nie bede miec czasu na jej rozwoj), boje sie, ze
    US sie predzej czy pozniej doczepi.

    Pozdrawiam
    FeliX

  • 5. Data: 2006-09-06 10:25:48
    Od: "Jacek Rakowski żwww.goldap.info.plś" <w...@g...net>

> [...]
    > bede caly czas na stracie (nie bede miec czasu na jej rozwoj), boje sie,

    Ale do czego innego mozna wykorzystywać jak nie do celów prywatnych? W sumie
    można, bo wojsko może zabrać Ci ten wóz. Inaczej zawsze go wykorzystujesz w
    celach prywatnych (związanych z DG i potrzebami osobistymi). Moja wiedza
    jest taka:
    - jak samochód jest w EŚT to oficjalnie nie wolno wykorzystywać go na
    potrzeby osobiste
    - jak prowadzisz kilometrówkę, to wykorzystujesz go normalnie na potrzeby
    osobiste, a w sprawach związanych z DG prowadzisz ewidencję przejazdów.
    - zaliczenie czegoś do kosztów jest prawem, a nie obowiazkiem podatnika
    (mylę się?)

    Moim zdaniem wprowadzaj go śmiało do EŚT, i korzystaj także na potrzeby
    osobiste. Tylko z głową. Bo jeśli nie masz żadnej sprzedaży, a będziesz miał
    kupę faktur za paliwo, wymianę oleju itp - to sam przyznasz - byłoby to
    dziwne.