  • 1. Data: 2002-04-21 13:43:34
    Temat: Podatek od sprzedazy mieszkania. Ile procent ?
    Od: "Witold Rodzen [interia]" <w...@i...pl>

    witam

    czy ktos z Grupowiczow orientuje sie ile wynosi podatek od sprzedazy
    mieszkania ?
    (teren-wies, metraz ~50m2)

    pozdrawiam

    Witold R.

  • 2. Data: 2002-04-21 16:06:44
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy mieszkania. Ile procent ?
    Od: k...@w...pl

    On Sun, 21 Apr 2002, Witold Rodzen [interia] wrote:

    > czy ktos z Grupowiczow orientuje sie ile wynosi podatek od sprzedazy
    > mieszkania ?
    > (teren-wies, metraz ~50m2)

    2% - jest to podatek od czynnosci cywilno-prawnych, pobierany przez
    notariusza. Zwykle placi go kupujacy, lub obie strony po polowie.

    -- kr.

  • 3. Data: 2002-04-22 06:40:12
    Od: R...@r...pl (Renata Gołębiowska)

    On Sun, 21 Apr 2002 15:43:34 +0200, Witold Rodzen [interia]
    <w...@i...pl> wrote:

    >czy ktos z Grupowiczow orientuje sie ile wynosi podatek od sprzedazy
    >mieszkania ?
    >(teren-wies, metraz ~50m2)

    10%, jeśli mieszkanie sprzedawane jest przed upływem 5 lat od roku zakupu.

    Renata

  • 4. Data: 2002-04-22 11:57:58
    Od: "niuska" <j...@w...pl>

    > 10%, jeśli mieszkanie sprzedawane jest przed upływem 5 lat od roku zakupu.

    powiedzcie czy ja dobrze rozumie:
    skoro u notariusza te 2% placi kupujacy to sprzedajacy nie placi poza tym
    zadnego podatku od wzbogacenia? nie zakadamy przy tym, ze te pieniadze
    przeznaczy na cele mieszkaniowe, bo ma juz drugie mieszkanie

    Justyna

  • 5. Data: 2002-04-22 19:37:52
    Temat: Odp: Podatek od sprzedazy mieszkania. Ile procent ?
    Od: "Witold Rodzen [interia]" <w...@i...pl>

> [...]
    > zadnego podatku od wzbogacenia? nie zakadamy przy tym, ze te pieniadze
    > przeznaczy na cele mieszkaniowe, bo ma juz drugie mieszkanie

    Z tego co sie dowiedzialem po uplywie tych pieciu lat wszelkie koszty (czyli
    2% u notariusza) ponosi kupujacy, mozna tez, jesli nie minelo jeszcze 5 lat
    zdeklarowac, ze pieniadze ze sprzedazy mieszkania
    beda przeznaczone na zakup nowego lub tez pokrewne cele (nie wiem dokladnie
    jakie). Wowczas
    mozna byc zwolnionym z 10% oplaty.

    Vitia

  • 6. Data: 2002-04-23 06:22:30
    Od: "niuska" <j...@w...pl>

    > 10%, jeśli mieszkanie sprzedawane jest przed upływem 5 lat od roku
    > zakupu.

    A co w takim przypadku: starsi ludzie maja dwa mieszkania, jedno (posiadaja
    je przynajmniej od 10 lat) wlasnie sprzedaja, pieniadze nie beda
    przeznaczone na inne cele mieszkaniowe, bo lokal drugi maja, musza wiec
    placic ten 10% podatek? I czy przy okazji sklada sie jakies deklaracje do
    US?

    Justyna

  • 7. Data: 2002-04-26 11:31:22
    Od: "Jolanta B" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > je przynajmniej od 10 lat) wlasnie sprzedaja, pieniadze nie beda
    > przeznaczone na inne cele mieszkaniowe, bo lokal drugi maja, musza wiec

    Nie muszą - płacą tylko opłatę skarbową u notariusza - 2% (solidarnie, tzn.
    nabywca i sprzedający w równej części - chyba, że umówią się inaczej).

    > czy przy okazji sklada sie jakies deklaracje do
    > US?

    Wydaje mi się, że akt notarialny wystarczy - i dowód pobrania opłaty przez
    notariusza.

    > Justyna

    pozdr
    jola

  • 8. Data: 2002-04-26 17:18:52
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl>

    Jolanta B wrote:

    > Nie muszą - płacą tylko opłatę skarbową u notariusza - 2% (solidarnie,
    > tzn. nabywca i sprzedający w równej części - chyba, że umówią się
    > inaczej).
    Po pierwsze - nie opłatę skarbową a podatek od czynności cywilnoprawnych.
    Po drugie - solidarnie oznacza że każda ze stron odpowiada za *całe*
    zobowiązanie. Jeżeli nie zostanie uregulowane, wierzyciel może je ściągnąć
    od któregokolwiek dłużnika - w praktyce tego który jest pod ręka.
    A oni niech już się sądzą między sobą.
    Umowa cywilna nie ma żadnego wpływu na zobowiązania podatkowe.
    Jeżeli jedna strona nie zapłaci swojej połówki podatku, to US może ściągnąc
    podatek od drugiej.
    Nigdzie w prawie podatkowym nie znajdziesz cywilnej formułki "o ile strony
    nie umówia sie inaczej".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk