  • 1. Data: 2003-11-27 18:40:58
    Temat: Podatek od sprzedaży nagrody
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Witam!
    Gdzie znajdę przepis mówiący, iż sprzedając wygraną nagrodę,
    przed upływem 6 miesięcy od otrzymania muszę zapłacić
    podatek dochodowy?
    Nagroda traktowana jest jak darowizna i jest to samochód.
    Czy jest jakiś sposób na obejście tego?
    Tak czy tak bede chciał samochód sprzedać, gdyż koszty jego
    utrzymania są dla mnie kosmiczne i wolałbym nie czekac nawet
    tych 6 miesięcy.

    pozdrawiam
    uncas

  • 2. Data: 2003-11-28 00:05:05
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży nagrody
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 27 Nov 2003, uncas wrote:

> [...]
    >+ podatek dochodowy?
    >+ Nagroda traktowana jest jak darowizna i jest to samochód.

    Ustawa o podatku dochodowym, a gdzieżby indziej:
    +++++
    Art. 10. 1. Źródłami przychodów są:
    8) odpłatne zbycie, z zastrzeżeniem ust. 2:
    [...nieruchomości...]
    d) innych rzeczy,
    - jeżeli odpłatne zbycie nie następuje w wykonaniu działalności
    gospodarczej i zostało dokonane w przypadku odpłatnego zbycia
    nieruchomości[...] 5 lat [...] a innych rzeczy - przed upływem
    pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie
    -----

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-11-28 08:42:57
    Od: "vladi" <x...@i...pl>

> [...]
    > nieruchomości[...] 5 lat [...] a innych rzeczy - przed upływem
    > pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie

    ok. ale czy nie placi sie podatku od wygranej? chyba 10%?

    vladi

  • 4. Data: 2003-11-28 12:06:42
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > nieruchomości[...] 5 lat [...] a innych rzeczy - przed upływem
    > pół roku, licząc od końca miesiąca, w którym nastąpiło nabycie

    Przeszukałem tą ustawę po słowie kluczowym "darowizna"
    i nic nie znalazłem.
    Ale jak teraz patrze to jakbym nawet przeczytał ustawę od deski
    do deski to pewnie i tak nie skumałbym, że to powyższe jest odpowiedzią :)
    Dzięki za przystepne info!

    uncas

  • 5. Data: 2003-11-28 12:07:44
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    vladi wrote:

    > ok. ale czy nie placi sie podatku od wygranej? chyba 10%?

    Płaci się. Na szczęście fundator nagrody wziął tą opłatę na siebie :-)

    uncas

  • 6. Data: 2003-11-28 13:28:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Nov 2003, uncas wrote:
    [...]
    >+ Przeszukałem tą ustawę po słowie kluczowym "darowizna"
    >+ i nic nie znalazłem.

    :)
    Co prawda tu krytyczny jest fakt sprzedaży :) (generuje przychód),
    a darowizna powoduje tylko efekty uboczne (skoro nie było zapłaty
    to nie było "poniesienia kosztów", więc cały przychód jest dochodem).
    Ale jakbyś znowu szukał czegoś w UoPFoOF pod kątem "darowania"
    to szukaj "nieodpłatn" :)

    [...]
    >+ do deski to pewnie i tak nie skumałbym, że to powyższe jest odpowiedzią :)

    ...no, po info o "brytyjskich naukowcach" ktoś tu zapodawał żeby teraz
    zajęli się problemem odwrotnym: "literki na miejscu a nic nie rozumieć" :]
    (przeszło na p.r.h.n.)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2003-11-28 21:20:57
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > [...]
    >
    > ...no, po info o "brytyjskich naukowcach" ktoś tu zapodawał żeby teraz
    > zajęli się problemem odwrotnym: "literki na miejscu a nic nie
    > rozumieć" :] (przeszło na p.r.h.n.)

    hmm hmm :-)
    W swoim przekazie chciałem zawrzeć myśl, iż jeślibym nawet
    przeczytał całą UoPD (czyli "od deski do deski") to miałbym problemy
    z zauważeniem faktu ("nie skumałbym"), iż fragment który zacytowałeś
    ("to powyższe") jest odpowiedzią na moje poszukiwania miejsca publikacji
    zasłyszanego przepisu mówiącego...dobra starczy ;-)

    uncas

  • 8. Data: 2003-11-29 09:19:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+ przeczytał całą UoPD (czyli "od deski do deski") to miałbym problemy
    >+ z zauważeniem faktu ("nie skumałbym"), iż fragment który zacytowałeś

    ...no i to miałem na myśli :)
    Nie wiem czy widziałeś informację o "brytyjskich naukowcach" :)
    chodziło o tekst z pozamienianymi literkami: literki są pozamieniane
    a tekst da się zrozumieć. W ustawach jest na odwrót :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2003-11-29 20:31:41
    Od: "uncas" <c...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
> [...]
    > chodziło o tekst z pozamienianymi literkami: literki są pozamieniane
    > a tekst da się zrozumieć. W ustawach jest na odwrót :]

    aaaaa kumkam ;-)
    wniosek z tego że polscy "naukowcy"
    chyba jednak są zdolniejsi od brytyjskich naukowców

    uncas