  • 1. Data: 2008-04-29 14:28:19
    Temat: Podatek od sprzedaży-zamiany nieruchomości w 2007 roku
    Od: "kszyhoo" <k...@o...pl>

    Witam serdecznie,
    proszę o pomoc w nast. sprawie.
    W roku 2007 sprzedałem dom w zabudowie szeregowej wybudowany przez
    dewelopera. Miałem już akt notarialny ale jeszcze tam nie zamieszkałem i
    nie byłem zameldowany. Pieniądze ze sprzedaży przeznaczyłem na kupno
    ekspektatywy na podobną nieruchomość w innym miejscu . Odbiór i przekazanie
    własności będzie w tym roku.
    W urzędzie skarbowym zapewniają mnie, że muszę zapłacić podatek dochodowy za
    sprzedaż nieruchomości w roku 2007 mimo, że wszystkie środki przeznaczyłem
    na kupno innej nieruchomości. Oprócz tego posiadam mieszkanie w bloku, gdzie
    obecnie mieszkam (spółdzielcze).

    Proszę o pomoc, linki, może orzecznictwo. Wiem, ze przepisy się zmieniły z
    końcem roku 2006 ale czy przy zamianie też muszę płacić podatek. Czy
    naczelnik US może w takiej nietypowej sprawie podjąć indywidualną decyzję?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Terczyński

  • 2. Data: 2008-04-29 14:41:41
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "kszyhoo" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    > proszę o pomoc w nast. sprawie.
    > W roku 2007 sprzedałem dom
    [...]
    > Proszę o pomoc, linki, może orzecznictwo. Wiem, ze przepisy się zmieniły z
    > końcem roku 2006 ale czy przy zamianie też muszę płacić podatek.

    Nie zamieniasz, tylko sprzedałeś.

  • 3. Data: 2008-04-30 20:36:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 29 Apr 2008, kszyhoo wrote:

    > dewelopera. Miałem już akt notarialny ale jeszcze tam nie zamieszkałem

    Dla sprzedaży nieruchomości liczy się data aktu.
    Sprzedaż miała miejsce, kropka.

    > Pieniądze ze sprzedaży przeznaczyłem na kupno
    > ekspektatywy na podobną nieruchomość w innym miejscu

    Czyli (jak dotąd) - wcale nie na kupno nieruchomości.
    Będzie akt, bedzie można mówić o kupnie :)

    > W urzędzie skarbowym zapewniają mnie, że muszę zapłacić podatek dochodowy za
    > sprzedaż nieruchomości w roku 2007 mimo, że wszystkie środki przeznaczyłem
    > na kupno innej nieruchomości.

    Nie wtykam się do tego, czy istniała możliwość zadeklarowania, ze
    pieniądze przeznacza się na inną nieruchomość (i podatnik miał bodaj
    2 lata na wydanie). Kiedyś była.
    A była w 2007?

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2008-05-01 08:27:44
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mozna ewentualnie kombinowac z datą wpisu do KW.
    A może wpis jeszcze nie nastapił?
    JaC

    -----

  • 5. Data: 2008-05-01 08:30:03
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Dyskusyjne, bo jednak nastapiło Twoje "wydanie (wydatkowanie)" środków pochodzących z
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-05-01 09:08:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 May 2008, 666 wrote:

    > Dyskusyjne, bo jednak nastapiło Twoje "wydanie (wydatkowanie)" środków pochodzących
    z ....

    Moje żadnym wypadku!
    I trzeba by zeszłorocznego brzmienia ustawy poszkać.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-05-01 14:30:45
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    "Ekspektatywa" to bardziej mi się kojarzy ze spółdzielczym prawem, natomiast
    wpłacając do dewelopera to jednak zwykle
    otrzymujemy w zamian zaraz fakturę VAT, więc trudno nie uznać takiej wpłaty
    raty/transzy/przedpłaty.
    Twoja interpretacja o konieczności ostatecznego przeniesienia własności poprzez
    podpisanie aktu notarialnego jest IMHO
    nadinterpretacją tym bardziej, że np. sąd może nawet po podpisaniu aktu notarialnego
    odrzucić wniosek o wpis z sadowi
    znanych przyczyn - to co, mamy czekac na ostateczne prawomocne orzeczenie sądu o
    wpisie do KW??)
    Niech zgadnę: masz rodzinę w US??
    ;-))
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-05-01 22:38:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 May 2008, 666 wrote:

    > Niech zgadnę: masz rodzinę w US??

    Nie nadajesz się na zgadywacza ;)
    BTW: "każdy robi jak uważa". Konsekwencje ponosi sam.

    pzdr, Gotfryd