  • 1. Data: 2008-04-29 12:04:41
    Temat: Spadek - podatek - dokumenty
    Od: "Maciek" <m...@e...com.pl.nospam>

    Cross-post do grup prawo i podatki.
    Proszę odpowiadać (FUT) w grupie podatki.

    Mam kilka pytań dot. dokumentów niezbędnych przy załatwianiu
    spraw podatkowych związanych ze spadkiem.

    1.
    W skład spadku wchodzą nieruchomości. Formularz deklaracji SD-3
    http://www.pit.pl/att/deklaracje/2007/sd_3_v2.pdf w części F.1
    (str. 2) zawiera po jednej rubryce na nieruchomość zabudowaną,
    niezabudowaną, taką, owaką... Jeśli jest więcej niż jedna nieruch.
    tego samego rodzaju, to jak należy je wpisywać?
    Umieścić na stronie trzeciej, wg wzoru ze str. 2?

    2.
    Do opisu każdej nieruchomości należy dodać nr księgi wieczystej.
    I to wystarcza - według pewnego urzędnika z US. Niestety po
    wypełnieniu i zaniesieniu deklaracji drugi urzędnik w tym samym
    okienku stwierdził, że to mało, i trzeba im przynieść ODPIS
    księgi wieczystej każdej nieruchomości.
    Czy rzeczywiście?! Spadkobierca ma teraz latać po sądach (tak się
    składa, że nie wszystko leży w jednej miejscowości) i zbierać te
    odpisy, płacąc za każdy? Dodatkowo ZTCW odpis nie zawsze dostaje
    się od ręki i trzeba ganiać drugi raz - ile urlopu na to pójdzie?
    I jak zmusić pracodawcę by go dał, jeśli pracodawcą jest np.
    szkoła? (Sprawy podatkowe nauczyciela nie są wystarczającym
    powodem do odwoływania lekcji...)

    Czy US faktycznie POTRZEBUJE tych odpisów? Po co, skoro treść
    ksiąg jest jawna, i w razie potrzeby (chęci kontroli?) US może
    do nich sam zajrzeć?
    Proszę o wskazówki dot. podstawy prawnej takiego żądania Urzędu
    (jeśli urzędnik nr 2 mówi prawdę), ew. odmowy jej spełnienia
    przez spadkobiercę-podatnika (jeśli urzędnik zełgał).

    Maciek

  • 2. Data: 2008-04-29 19:07:02
    Temat: Re: Spadek - podatek - dokumenty
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Biurestwa jeszcze nie wytruli.
    Zawsze możesz złozyc pismo (deklarację) pocztą listem poleconym i czekac na
    korespondencję ze strony urzedu.
    JaC

    -----