  • 1. Data: 2006-09-05 17:47:38
    Temat: Podatek od umowy "ks" serwera ?
    Od: "vodoo" <m...@n...nospam.spamno.gmail.com>

    Witam serdecznie,

    Nie posiadam działalności gospodarczej, kupiłem używany serwer (nie ma go
    już na rynku pierwotnym) na umowe ks, po ok miesiącu sprzedaję ten sam
    serwer na umowe ks z zyskiem. Jaki podatek mnie obowiązuje i ile procent ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-05 21:18:17
    Temat: Re: Podatek od umowy "ks" serwera ?
    Od: BartekK <s...@d...org>

    vodoo napisał(a):
> [...]
    > już na rynku pierwotnym) na umowe ks, po ok miesiącu sprzedaję ten sam
    > serwer na umowe ks z zyskiem. Jaki podatek mnie obowiązuje i ile procent ?
    Jesli cena zakupu >1000zl (brutto) to placisz ("solidarnie" z
    sprzedajacym, w praktyce kupujacy to placi) 2% podatku od czynnosci
    cywilnoprawnych (PCC). Tak samo przy sprzedazy, jesli cena przekracza
    1000zl (ale to raczej juz twoj kupiec zaplaci). Jesli sprzedajesz z
    zarobkiem (a masz udokumentowany zakup! faktura, lub umowa
    kupna-sprzedazy) to od "zarobku" czyli roznicy miedzy sprzedaza oraz
    zakupem (plus to co wydales na jego transport, np naprawe, itp - tak jak
    to jest w przypadku samochodow) placisz podatek dochodowy 19% (chyba ze
    wpadasz w jakis wyzszy prog podatkowy).
    Przykladowo:
    zakup serwera 500zl (podatku PPC nie placisz bo <1000)
    koszt transportu 100zl (udokumentowane - list przewozowy/kwitek z poczty
    itp)
    koszt np konserwacji 100zl (udokomentowane - faktura/paragon/costam)
    ---
    sprzedaz serwera za 1500zl - kupujacy placi podatek PCC 2% (od wartosci
    rynkowej!!!! wiec UrzadSkarbowy moze wymyslec cene swoja a nie z umowy!)

    Ty placisz podatek 19% od dochodu 1500zl-(500zl+100zl+100zl) = 19% z
    800zl = 152zl, ktory to musisz wykazac do swojego corocznego PITu (sa
    tam odpowiednie rubryki do wpisania dochodu z innych zrodel)

    Oczywiscie dotyczy to jednorazowego wybryku - jesli bedziesz takie
    zakupy i sprzedaze wykonywal "w sposob ciagly i zorganizowany" to
    oznacza ze prowadzisz dzialalnosc gospodarcza, tyle ze niezarejestrowana
    :) a jakie to pociaga konsekwencje to juz sobie wygooglujesz...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173