  • 1. Data: 2006-09-05 12:59:19
    Temat: Towar kupiony od osoby fizycznej a jego sprzedaż ?
    Od: "Krzysiek M." <b...@m...internetdsl.pl>

    Jak mogę legalnie sprzedawać w firmie towar kupiony od osoby fizycznej ?
    Prowadzę KPiR + VAT + Kasia Fiskalna.

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2006-09-05 14:29:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Krzysiek M. wrote:

    > Jak mogę legalnie sprzedawać w firmie towar kupiony od osoby fizycznej
    > ? Prowadzę KPiR + VAT + Kasia Fiskalna.

    Niech ci sprzedawca wystawi rachunek. Chyba, że to są jabłka od rolnika
    - wtedy ty mu wystawiasz fakturę VAT-RR

  • 3. Data: 2006-09-05 18:12:39
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    jureq napisał(a):

    > Niech ci sprzedawca wystawi rachunek.

    Jak ma taki rachunek wygladać ? A co z kwestią VAT i opodatkowania ? A
    może być np. umowa kupna-sprzedaży ? jeśli takto czy ktos wtedy płaci 2%
    w US ?

    --
    Krzysiek M.

  • 4. Data: 2006-09-06 13:31:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Krzysiek M. wrote:

    > Jak ma taki rachunek wygladać ?

    Rozporządzenie o prowadzeniu KPiR:
    § 12.3 Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i
    zawierające co najmniej:
    a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,
    b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
    operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
    podanie jednej daty,
    c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
    określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
    naturalnych,
    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
    gospodarczych
    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu z
    zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    §§ 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.

    > A co z kwestią VAT

    Domyślam się, że ten co ci sprzedaje nie jest VAT-owcem. Więc nic.

    > i opodatkowania ?

    Domyślam się, że myślisz o podatku dochodowym. Dla ciebie jest to KUP.
    A ten co ci sprzedaje niech się o swoje podatki sam martwi. On wie
    najlepiej skąd wziął ten towar i czy ma od jego sprzedaży płacić
    dochodowy.

    > może być np. umowa kupna-sprzedaży ?

    Umowa jest co najwyżej dowodem zamiaru sprzedaży. A zamiar to za mało
    żeby zaliczyć w KUP. Chyba, że na jednej kartce razem z umową (i z
    jednym dla wszystkich tych dokumentów podpisem) jest jeszcze np.
    protokół przekazania i rachunek.

  • 5. Data: 2006-09-06 21:41:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Sep 2006, Krzysiek M. wrote:

    > być np. umowa kupna-sprzedaży ? jeśli takto czy ktos wtedy płaci 2% w US ?

    Jureq już wszystko ładnie wyłożył, dodam odnośnie tych "2%": chodzi
    Ci o PCC, płaci się go tylko przy transakcjach >1000 zł, ale jak ktoś
    kupuje "na firmę w celu przerobu albo odsprzedaży" to on jest
    płatnikiem tego podatku.
    I z tego powodu trzeba prowadzić jeszcze jedną ewidencję (właśnie
    transakcji objętych PCC), niezaleznie od KPiR i VAT :) - jest na
    to AFAIR jakieś rozporządzenie (nie pamiętam szczegółów, dawno było
    i chyba nie zmieniano).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2006-09-07 21:45:50
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    jureq napisał(a):

> [...]
    > 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    > oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.

    oki - dięjki za naprowadzenie :)

    > Domyślam się, że ten co ci sprzedaje nie jest VAT-owcem. Więc nic.

    Oki ale jak ja to chcę sprzedać to co wtedy ? Vat od całości ? czy tylko
    od wartości dodanej ?

    --
    Krzysiek M.

  • 7. Data: 2006-09-07 22:35:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Sep 2006, Krzysiek M. wrote:

    > Oki ale jak ja to chcę sprzedać to co wtedy ? Vat od całości ? czy tylko od
    > wartości dodanej ?

    Zależy czy Twój opis trzeba rozumieć dosłownie.
    Komis i zlecenie sprzedaży są opodatkowane od wartości dodanej, jest
    specjalna forma f-ry VAT "VAT marża" (ukrywająca wartosć marży oraz
    VATu) na takie przypadki.
    Sprzedaż "scisła"... hm... może ktoś postawi tezę jak ma być :), nie
    pamiętam a chcę iść spać :) wydaje mi się że "całość".

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-09-08 09:43:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > Sprzedaż "scisła"... hm... może ktoś postawi tezę jak ma być :), nie
    > pamiętam a chcę iść spać :) wydaje mi się że "całość".

    Jeśli sprzedaż własnego ( *kupionego* wcześniej od kogoś) towaru to
    oczywiście VAT na całość.

  • 9. Data: 2006-09-09 10:10:23
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik jureq napisał:

    > Jeśli sprzedaż własnego ( *kupionego* wcześniej od kogoś) towaru to
    > oczywiście VAT na całość.

    art.120 stanowi, że jeżeli towar używany to można VAT marża - nie ma
    znaczenia, czy nabyty, że się tak wyrażę, w ramach komisu czy na umowę