  • 1. Data: 2003-06-21 13:37:19
    Temat: Podatek od wynajmowanej kawalerki
    Od: "Małgorzata Kasiewicz" <m...@w...pl>

    Witam
    Proszę o wypowiedż w sprawie terminu i wysokości podatku od umowy
    najmu mieszkania.Chcę je wynająć od 1 lipca.
    Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
    Małgorzata K

  • 2. Data: 2003-06-21 16:22:47
    Temat: Re: Podatek od wynajmowanej kawalerki
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Małgorzata Kasiewicz napisał:
    > Witam
    > Proszę o wypowiedż w sprawie terminu i wysokości podatku od umowy
    > najmu mieszkania.Chcę je wynająć od 1 lipca.

    Wg skali zaliczak do 20 kazdego miesiąca za miesiac poprzedni, do 30
    kwietnia za rok podatkowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-06-22 21:09:49
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

    > Wg skali zaliczak do 20 kazdego miesiąca za miesiac poprzedni, do 30
    > kwietnia za rok podatkowy.
    > Maddy

    a nie przypadkiem ryczaltowo 8,5% ?
    -----------------
    Pozdrawiam,
    Mariusz 'Wildcat' Zdeb
    http://www.staszow.com

  • 4. Data: 2003-06-23 06:32:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Wildcat napisał:

    > a nie przypadkiem ryczaltowo 8,5% ?

    A jest taki obowiązek?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-06-23 08:22:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jun 2003, Wildcat wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Wg skali zaliczak do 20 kazdego miesiąca za miesiac poprzedni, do 30

    Znaczy: miało paść pytanie "prorok czy wróżka" ? ;)

    No, niestety, pewnie pytający nawet nie wie że może sobie rodzaj
    opodatkowania wybrać i dopiero wtedy pytać o terminy i wysokość :],
    nie licząc tego że przeoczy (przy ryczałcie) konieczneg pytania
    o możliwe pułapki (zresztą niemożliwe do kompleksowego ujęcia,
    IMHO, skoro grupa wydawaniem książek się nie zajmuje ;)).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-23 11:16:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003, Maddy wrote:

    >+ Użytkownik Wildcat napisał:
    [...]
    >+ >>Wg skali zaliczak do 20 kazdego miesiąca za miesiac poprzedni, do 30
> [...]

    A da się znaleźć post w którym obtentegowałaś kogoś, że udzielał
    odpowiedzi nie znając wszystkich danych wejściowych ?
    ;) (nie, nie, nic, ja tylko pytam ;) !!)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2003-06-23 18:27:03
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

> [...]
    > o możliwe pułapki (zresztą niemożliwe do kompleksowego ujęcia,
    > IMHO, skoro grupa wydawaniem książek się nie zajmuje ;)).

    Ostatnio się tym troche interesowalem.... wyczytalem, ze jak bede placil
    ryczaltem, to wtedy powinienem do przychodu doliczac rowniez czynsz i
    media.... i od calosci placic 8,5% .... czy tak na pewno?

    PS. Kiedy musialbym okreslic jaka forme opodatkowania wybieram?

    Wildcat

  • 8. Data: 2003-06-23 23:11:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Jun 2003, Wildcat wrote:
    [...]
    >+ > nie licząc tego że przeoczy (przy ryczałcie) konieczneg pytania
    >+ > o możliwe pułapki
    [...]
    >+ Ostatnio się tym troche interesowalem.... wyczytalem, ze jak bede placil
    >+ ryczaltem, to wtedy powinienem do przychodu doliczac rowniez czynsz i
    >+ media.... i od calosci placic 8,5% .... czy tak na pewno?

    AFAIK tak, niestety. Ponieważ jest to *twoje* mieszkanie, wszystkie
    wydatki które "na to mieszkanie" ponosi wynajmujący są twoim
    przychodem. Przy "normalnym" rozliczaniu - byłby to jednocześnie
    twój przychód i koszt, więc o wiele drobiazgów nie ma się
    "o co bić" (patrząc ze strony kontroli skarbowej).
    Ale przy ryczałcie... sądzę że pole do popisu "co by tu jeszcze
    zaliczyć do kosztów związanych z mieszkaniem" może być spore :(
    Niech no lokator *ci* mieszkanie pomaluje...

    >+ PS. Kiedy musialbym okreslic jaka forme opodatkowania wybieram?

    Ykhm... może ktoś napisze ;) (nie wiem, a chcę iść spać :))

    pozdrowienia, Gotfryd