  • 1. Data: 2003-06-21 14:11:31
    Temat: zawieszenie dzialalnosci a wizyta u lekarza
    Od: j...@m...net.pl (Jarosław Rożyński)

    witam.

    sprawa jest nietypowa - mam zawieszona od miesiaca dzialalnosc gospodarcza
    i nagle pojawila sie potrzeba skorzystania z uslugi lekarza. do internisty
    zostalem bez problemu przyjety, potem dostalem skierowanie do chirurga
    (nagly przypadek). na przyszly tydzien mam wyznaczona date zabiegu.

    czy mozliwe jest, ze po wykonaniu zabiegu zostanie mi wyslany rachunek za
    jego wykonanie ?

    i teraz sprawa druga - sprzeczne informacje - ksiegowa twierdzi, ze w
    czasie zawieszenia dzialalnosci nie uiszczam zednych oplat, ani do zusu,
    ani do us (nie prowadze w sensie doslownym zadnej dzialalnosci, wiec
    nie mam przychodu, jedynie faktury liczone w straty - rachunki za telefon
    komorkowy itd). natomiast w informacji w przychodni na moje pytanie,
    dostalem odpowiedz, ze obowiazkiem moim jest placic kase chorych na
    poczcie, niezaleznie od tego czy jestem chory czy zdrowy, albo dostane
    wlasnie potem rachunek za badania.

    ostatnie pytanie - gdyby jednak okazalo sie, ze mozliwe jest przyslanie mi
    rachunku, to jakiej kwoty mozna sie spodziewac, za specjalistyczny zabieg.
    nie chcialbym sie wdawac w szczegoly, wiec powiem, ze jest to zabieg
    srednioskomplikowany, a pacjent jest przytomny w trakcie jego wykonywania.

    prosze o szybka odpowiedz, poniewaz zabieg mam we wtorek, a w poniedzialek
    juz musze przyjmowac leki, po ktorych chodzenie po urzedach bedzie
    niewykonalne. :)

    ps. branzowa kasa chorych :)

    j.r.

  • 2. Data: 2003-06-21 15:31:32
    Temat: Re: zawieszenie dzialalnosci a wizyta u lekarza
    Od: "MarekZ" <m...@W...CIAkrakow.CHAJpl>

    Uzytkownik "Jarosław Rożyński" <j...@m...net.pl> napisal w wiadomosci
    .rssystem.pl...

> [...]
    > dostalem odpowiedz, ze obowiazkiem moim jest placic kase chorych na
    > poczcie, niezaleznie od tego czy jestem chory czy zdrowy, albo dostane

    Co do obowiazku oplacania ubezpieczenia zdrowotnego, to oczywiscie takiego
    nie masz. Mozesz oplacac ubezpieczenie dobrowolnie (tylko po co?. Co do
    "faktur liczonych w straty" w okresie zawieszenie, to rozne sa
    interpretacje, rozne...

    [...]
    > prosze o szybka odpowiedz, poniewaz zabieg mam we wtorek, a w poniedzialek
    > juz musze przyjmowac leki, po ktorych chodzenie po urzedach bedzie
    > niewykonalne. :)

    Z tego co pamietam, prawo do skorzystania z ubezpieczenia zdrowotnego wygasa
    po miesiacu jego nieoplacania. Jesli w dniu zabiegu juz minie miesiac od
    daty zawieszenia teoretycznie powinienes za usluge zaplacic. Czy nie
    prosciej by bylo po prostu sie odwiesic na jeden dzien, wlasnie w dniu tegoz
    zabiegu (czy nawet wczesniej na jakikolwiek dzien, byle tylko sie "zalapac"
    na ten miesieczny teremin? Polecony do US mozesz wyslac wczesniej, ZUA/ZFA
    do ZUS-u do 7 dni po fakcie. W razie czego pozniej bedziesz mial jakas tam
    podstawe do odmowy zaplaty rachunku, gdyby takowy ktos Ci probowal wysylac.

    marekz

  • 3. Data: 2003-06-21 15:32:25
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    po zawieszeniu dzialalnosci jeszcze przez 30 dni jestes ubezpieczony ,
    jezeli oplacales ubezpieczenie chorobowe
    równiez podlegasz ubezpieczeniu chorobowego
    w 31 dniu ubezpieczenia wygasaja
    jezeli zawieszasz dzialalnosc placisz na ubezpieczenie zdrowotne pelna
    skladke jezeli choc jeden dzien w miesiacu dzialalnosc byla zgloszona
    zdrowiej szybko ela

  • 4. Data: 2003-06-22 15:25:54
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

> [...]
    > rachunku, to jakiej kwoty mozna sie spodziewac, za specjalistyczny zabieg.

    Licz w tysiacach zlotych

  • 5. Data: 2003-06-22 19:42:10
    Od: "mm0101" <m...@w...pl>

> [...]
    > zostalem bez problemu przyjety, potem dostalem skierowanie do chirurga
    > (nagly przypadek). na przyszly tydzien mam wyznaczona date zabiegu.

    skoro zawiesiles dzialalnosc, moze jestes na wylacznym utrzymaniu innej
    ubezpieczonej
    osoby, jezeli tak ZCZA lub ZCNA powinno problem ze sluzba zdrowia rozwiazac;

    pozdrawiam
    Mariusz M.