  • 1. Data: 2006-10-15 12:22:44
    Temat: Podatek od zysków z FI a FAQ mBanku
    Od: "Miner" <a...@p...skrzynka.pl>

    Witam,

    nie będę pytał po raz kolejny w jaki sposób jest opłacany podatek za zyski z
    Funduszy Inwestycyjnych, chciałem tylko dowiedzieć się jak interpretować
    poniższe zdanie z oficjalnego FAQ mBanku w świetle faktu, że podatek od
    zysków potrącany jest przy każdej operacji umarzania jednostek?

    FAQ na stronach mBanku -
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/pytania/faq.html?
    37#37

    a interesujący mnie zapis to:

    Pole ,,kwota transakcji'' w szczegółach operacji jest różnie interpretowane
    przez Agentów Transferowych. Dla funduszy SKARBIEC,DWS,PZU oraz BPH podawana
    kwota jest kwotą BRUTTO, co oznacza, że przelew wynikający z odkupienia
    będzie pomniejszony o należny podatek dochodowy. Dla pozostałych funduszy w
    SFI podawana kwota jest kwotą netto, co oznacza, że przelew wynikający z
    odkupienia jednostek powinien mieć dokładnie taką samą wysokość.

    --
    miner

  • 2. Data: 2006-10-16 08:38:33
    Temat: Re: Podatek od zysków z FI a FAQ mBanku
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]
    > kwota jest kwotą netto, co oznacza, że przelew wynikający z odkupienia
    > jednostek powinien mieć dokładnie taką samą wysokość.

    Jeśli sprzedasz N jednostek FI o wartości np 1000 zł i osiągniesz przy
    tym zysk zysk 100 zł to na wydruku historii w polu "kwota transakcji"
    dla niektórych funduszy będzies miał podane 1000 zł a dla innych 981
    zł. W obu wypadkach faktycznie na eKonto przeleją ci 981.