    From: Coin <c...@T...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek w Polsce, a praca za granicą
    Date: Sat, 17 Sep 2005 12:57:54 +0200

    Witam

    Ja z konkretnym zapytaniem.
    Podczas wakacji przez osiem tygodni pracowałem w Szkocji (2 miesiące).
    Zarobiłem ok. 2000 funtów, zapłaciłem tam ok. 250 funtów podatku i około
    100 funtów ubezpieczenia.
    Z tego co mi wiadomo, muszę w Polsce zapłacić podatek mimo, iż
    zapłaciłem go w Wielkiej Brytanii. Pytanie moje brzmi:
    - Zakładając, że nie będę miał w tym roku innych dochodów czy po
    rozliczeniu PIT'a (PIT'u?) za 2005 będę musiał polskiemu US dopłacić
    jeszcze jakąś kwotę (jeśli tak to orientacyjnie jaką) czy też może
    dostanę jeszcze zwrot (jeśli tak to orientacyjnie jaki) ?

    Prosiłbym również o podanie jak to obliczyć. Jeśli jeszcze jakieś dane
    są potrzebne to z chęcią je uzupełnię. Podatek dochodowy w Szkocji to
    około 11%.

    Pomijając już kwestię, że to jest centralnie chore bym musiał płacić
    podatek 2 razy chciałbym się po prostu dowiedzieć jak mam się nastawić
    na przyszłoroczny PIT.

    Drugie pytanie - czy o zwrot podatku z UK powinienem się starać poprzez
    jakieś firmy, czy może jest to w stanie załatwić mój Urząd Skarbowy gdy
    będzie mi wracał podatek za 2005 ?

    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Coin