  • 1. Data: 2005-01-30 03:45:42
    Temat: Podatek w USA i w Polsce
    Od: " Daria" <m...@N...gazeta.pl>

    Bardzo prosze o porade osobe kompetentna. Jezeli ja od lat pracuje w USA i
    place podatki to czy od zarobionych w USA pieniedzy mam placic podatki w
    Polsce? Jestem obywatelka Polska i Amerykanska . Bardzo prosze o powazna
    odpowiedz. Kiedys jakies piec lat temu pytalam w Polsce w Urzedzie skarbowym
    powiedziano mi ze nie, jednak w Polsce tak szybko wszystko sie zmienia ze nie
    jestem na biezaco. Pozdrawiam
    Daria

  • 2. Data: 2005-01-30 03:50:49
    Temat: Re: Podatek w USA i w Polsce
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Daria wrote:
> [...]
    > powiedziano mi ze nie, jednak w Polsce tak szybko wszystko sie zmienia ze nie

    Nie. Nie musisz płacić. Wynika to z umowy o unikaniu podwójnego
    opodatkowania. Co prawda jest to tam strasznie pokrętnie napisane, ale
    wynika z niego, że osoba, której "życie rodzinne" mieści się w Stanach a
    nie w Polsce i w Polsce nie ma żadnego dochodu, nie płaci podatków w
    Polsce pomimo polskiego obywatelstwa.
    Nic się od tamtego czasu nie zmieniło. Dalej obowiązuje umowa o unikaniu
    podwójnego opodatkowania z 1976 roku.
    Jeżeli chcesz, dam ci adres doradcy podatkowego, który może ci taką
    odpowiedź dać na piśmie. Ale to już wyślij do mnie e-mial.