    From: Programista <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek z tytułu praw autorskich a usługi
    Date: Thu, 10 Sep 2009 07:06:51 -0700 (PDT)

    Witam,

    Jestem programistą i napisałem swoją grę, która będzie umieszczona w
    internecie. Aby mieć możliwość zagrania w nią, należy zakupić ode mnie
    "klucz", który podaje się przy uruchomieniu gry.

    Teraz pytanie jaki podatek musze płacić od sprzeanego klucza, mam
    działalność gospodarczą i jestem VATowcem.

    Przykładowo powiedzmy klucz kosztuje 100zł. Czy muszę płacić 19%
    (dochodowy) + 22% (vat) = 41% podatku?
    Wydaje mi się to nienormalne, że państwo zabierami 41zł ze stówki...
    to prawie połowa. Oczywiście nie mam żanyck kosztów na to bo robiłem
    wszystko sam.

    Słyszałem, że ludzie którzy sprzedają swoje ebooki z tytułu praw
    autorskich płacą tylko 10% podatku.

    Czy skoro grę napisałem sam i sprzedaję coś mojego autorstwa to płącę
    normalnie 41% wartości dla państwa czy jednak jakoś mniej?

    Dziekuję za odpowiedzi i pozdrawiam