    From: "Joanna Huzarska" <j...@b...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek za psa
    Date: Wed, 20 Feb 2002 11:09:06 +0100

    Jak to wlasciwie jest z placeniem i cala procedura rejestracyjna hodowli
    psow ?
    Problem polega na tym, ze majac pojedyncza suczke hodowlana, badz psa
    reproduktora nalezy juz zglosic "dzialalnosc" z dzialu specjalnej produkcji
    rolnej.... Pomimo, ze nie jeszcze nie decydujemy sie na szczenieta, ale juz
    posiadamy zwierze hodowlane...
    Tak bynajmniej mi powiedziano, ze zglaszajac w Pit6 swoja suczke, Urzad
    potwierdzi i przysle mi kwote ryczaltu, ktora na rok 2002 mam zaplacic...
    Myslalam, ze to koniec... A tu... oddajac Pit6 inna pani kaze mi zglosic
    dzialalnosc, wystapic o NIP i pozalatwiac wszystkie formalnosci w Urzedzie
    Miejskim. Zapytana o szczegoly... odpowiada, ze wlasciwie, to ona nie wie,
    bo w jej rozumowaniu powinnam opodatkowac zysk ze szczeniat.

    Mnie sie tez kiedys wydawalo, ze podatek moge placic od umowy
    kupna-sprzedazy szczeniat, ale ... dzis juz nic nie wiem....
    Hodowla w rozumieniu zwiazku kynologicznego, to nie tylko posiadanie suczki
    hodowlanej a posiadanie zarejestrowanego przydomka (nazwy hodowli). Majac
    same psy reproduktory nie ma mowy o posiadaniu hodowli.

    Asia