  • 1. Data: 2006-06-07 22:05:32
    Temat: Podatki - Walia - co zrobic zeby zaplacic w Polsce najmniej ?
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    Witam ,

    swego czasu pytalem juz na forum , pod spodem zamieszczam moj problem:

    Aktualnie koncze kontrakt w Irlandii , dostalem mozliwosc kontraktu w
    Anglii dokladnie na pol roku , potem prawdopodobnie znowu wroce na
    kontrakt do Irlandii. Pewnie troche to zagmatwane , ale co mam zrobic w
    moim przypadku , zeby w Polsce nie musiec sie rozliczac z dochodow
    angielskich ?

    Przeczytalem artykul:

    http://www.odyssei.com/pl/travel-tips/18319.html

    Ale nawiazujac do punktu

    8. Status rezydenta podatkowego w UK dostana zwykle osoby ktore:-
    zamierzaja i beda pracowac w UK przez co najmniej 2 lata

    rozumiem ze w moim przypadku przeniesienie rezydencji podatkowej do UK
    nie wchodzi w gre bo posiedze tam dokladnie 6 miesiecy. Prosze o jakies
    sugestie.

  • 2. Data: 2006-06-08 15:29:52
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    WS wrote:
> [...]
    > kontrakt do Irlandii. Pewnie troche to zagmatwane , ale co mam zrobic w
    > moim przypadku , zeby w Polsce nie musiec sie rozliczac z dochodow

    A gdzie mieszkasz na stałe i jakie są twoje związku z Polską w tej chwili?

  • 3. Data: 2006-06-09 21:43:11
    Od: "WS" <s...@p...wp.pl>

    > A gdzie mieszkasz na stałe i jakie są twoje związku z Polską w tej chwili?

    Nie jestem zameldowany w Polsce , ale mam tam zone i dziecko.
    Generalnie jednak chyba przeniose centrum podatkowe i zostane w UK
    przez pare lat.

  • 4. Data: 2006-06-10 00:40:12
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    WS wrote:

    > Nie jestem zameldowany w Polsce , ale mam tam zone i dziecko.
    > Generalnie jednak chyba przeniose centrum podatkowe i zostane w UK
    > przez pare lat.

    To przenieś żone i dziecko.

  • 5. Data: 2006-06-12 15:30:15
    Od: pm <p...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > To przenieś żone i dziecko.
    przeprasza, ze sie wtrace ale korzystajac chcialam zadac moje pytanie.
    Jezeli mozna?
    nie jestem zameldowana w Polsce, przenieslismy sie z mezem oboje do
    Anglii ale
    mamy w polsce mieszkanie i konta bankowe, czy slusznie przypuszczam, ze
    to tez mam "przeniesc" czyli sprzedac, zamknac itd. i wtedy na prawde
    mamy szanse na nie placenie podatku w polsce?
    wszyscy o tych podatkach rozmawiamy i pytamy kogo sie da o rade, czy dla
    szaraka jak ja jest mozliwosc uzyskania konkretnych odpowiedzi? gdzie
    mam szukac?
    dzieki
    pozdr
    Ola

  • 6. Data: 2006-06-12 17:11:02
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    pm wrote:
> [...]
    > to tez mam "przeniesc" czyli sprzedac, zamknac itd. i wtedy na prawde
    > mamy szanse na nie placenie podatku w polsce?

    Nie musisz przenosić, mieszkanie nie zalicza sie do członków rodziny i
    więzi rodzinnych.
    Zadbaj, aby konta bankowe były otwarte jak dla nierezydenta.

    > wszyscy o tych podatkach rozmawiamy i pytamy kogo sie da o rade, czy dla
    > szaraka jak ja jest mozliwosc uzyskania konkretnych odpowiedzi? gdzie
    > mam szukac?

    Nigdzie tego nie znajdziesz.
    Umowy o unikaniu podówjnego opodatkowania definiują kraj naliczający
    podatki jako ten do którego ma się bliższe więzi rodzinne.
    I nigdzie więzi rodzinne nie zostały zdefiniowane, więc US interpretuje
    to po swojemu.
    Jedynym słowem, kraj, z którym łączą cię bliższe więzi rodzinne, to ten
    w którym:
    cześciej przebywasz, masz rodzinę, prowadzisz normalne życie.

    Posiadanie mieszkania w Polsce nie jest niczym zabronionym.
    Byleby nie odbywalo sie tak, ze do pracy latasz w tygodniu do Anglii, a
    cała twoja rodzina siedzi w Polsce i tu przylatujesz do rodziny.

    Sprawa jest bardzo subtelna i w dużej mierze zależy od kierunku
    więjącego wiatru i ilości liści na drzewie.

  • 7. Data: 2006-06-27 09:13:51
    Od: pm <p...@p...onet.pl>

    witek wrote:

    > Nie musisz przenosić, mieszkanie nie zalicza sie do członków rodziny i
    > więzi rodzinnych.
    > Zadbaj, aby konta bankowe były otwarte jak dla nierezydenta.

    problemem moze byc to, ze wciaz splacamy kredyt na to mieszkanie.... no
    ale sprobuje sie dowiedziec w banku cos na ten temat. Dzieki.