  • 1. Data: 2006-06-07 17:22:27
    Temat: fotografia a niski zus
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    Pytanko, czy prawo do nizszego zusu dla nowych firm (2 lata nieco ponad 200
    zl) maja osoby zajmujace sie fotografia? W zusie powiedzieli mi, ze jesli
    nie mam decyzji komisji ds. zaopatrzenia emerytalnego tworcow i artystow, to
    mam prawo do niskiego zusu. Ale z tymi poradami slownymi roznie bywa.....

    Ktos orientuje sie blizej?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 2. Data: 2006-06-08 06:27:24
    Temat: Re: fotografia a niski zus
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr wrote:

> [...]
    > mi, ze jesli nie mam decyzji komisji ds. zaopatrzenia emerytalnego
    > tworcow i artystow, to mam prawo do niskiego zusu. Ale z tymi poradami

    Fotografią można zajmować się na dwa sposoby:
    1. Jako artysta. Wtedy potzrbna jest ta "decyzja". I nie przysługuje
    niższy ZUS.
    2. Jako prowadzący zarejestrowaną w gminie działalność gospodarczą.
    Niższy ZUS w tym wypadku przysługuje.

  • 3. Data: 2006-06-09 08:35:34
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

> [...]
    > niższy ZUS.
    > 2. Jako prowadzący zarejestrowaną w gminie działalność gospodarczą.

    Ktore rozwiazanie jest korzystniejsze, jesli uwglednic rowniez kwestie
    podatkowe? Bo jesli o Zus tylko, od razu widac, ze drugie.

    Jakie akty prawne byloby dobrze przeczytac?

    http://www.pbase.com/piotrstankiewicz

  • 4. Data: 2006-06-09 09:01:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Piotr wrote:

    > Ktore rozwiazanie jest korzystniejsze, jesli uwglednic rowniez kwestie
    > podatkowe? Bo jesli o Zus tylko, od razu widac, ze drugie.
    >
    > Jakie akty prawne byloby dobrze przeczytac?

    A to będzie fotografia artystyczna, czy fotki do paszportu i śluby?

  • 5. Data: 2006-06-09 12:19:35
    Od: "Piotr" <p...@w...pl>

    > A to będzie fotografia artystyczna, czy fotki do paszportu i śluby?

    Pewnie glownie reporterska, przynajmniej na poczatek...

  • 6. Data: 2006-06-11 22:29:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr wrote:
> [...]
    > mam prawo do niskiego zusu. Ale z tymi poradami slownymi roznie bywa.....

    A firmę dopiero chcesz założyć, czy już masz?

    Bo jak to pierwsze, to może na razie olej ZUS i jedź na umowach o dzieło?