  • 1. Data: 2003-08-29 09:08:10
    Temat: Podjecie gotówki z walutowego konta firmowego - zabronione ?? Dlaczego ??
    Od: "Bartek" <c...@g...pl>

    Witam

    Kontynuujac watek poruszony kilka wierszy ponizej.

    Czy ustawa Prawo Dewizowe zabrania podejmowania gotówki w walucie z konta
    firmowego ??
    Chce podkreslic, ze konto firmowe posiadam jako osoba fizyczna prowadzaca
    dzialalnosc gospodarcza.

    Jesli to prawda to jaki przepis to reguluje ?

    Dziekuje za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2003-08-29 10:30:50
    Od: "Z.C." <z...@o...pl>

    Użytkownik "Bartek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dzialalnosc gospodarcza.
    >
    > Jesli to prawda to jaki przepis to reguluje ?

    Mozesz podjac gotowke z konta walutowego tylko w banu musisz okreslic na
    jaki cel bierzesz (np. zakup maszyn, urzadzen za granica)
    Jaki przepis? - nie wiem
    Z drugiej strony jesli przelejesz walutę z konta firmowego na konto prywatne
    to w jaki sposob wyliczysz roznice kursowe (wszak musi byc zakup i zaplata)
    i zaksiegujesz?

    Pozdr.
    Z.C.

  • 3. Data: 2003-08-29 23:12:19
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Z.C." <z...@o...pl> napisał w wiadomości

    > to w jaki sposob wyliczysz roznice kursowe (wszak musi byc zakup i
    zaplata)
    > i zaksiegujesz?

    A w czym widzisz trudnosc ?

    Karol

  • 4. Data: 2003-08-30 18:38:45
    Od: Marcin Bohosiewicz <m...@e...kernel.pl>

    Z.C. <z...@o...pl> wrote:

> [...]
    > to w jaki sposob wyliczysz roznice kursowe (wszak musi byc zakup i zaplata)

    A jak z karty wydanej do firmowego konta wyplace pieniadze za granica?

    M.
    --
    -| == Marcin Bohosiewicz - MB8042-RIPE - m...@k...pl == |-
    -| == tel. +48 601 485097 - PLD Team - m...@p...org.pl == |-

  • 5. Data: 2003-09-02 08:27:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 30 Aug 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ >> firmowego na konto prywatne
    >+ >> to w jaki sposob wyliczysz roznice kursowe (wszak
    >+ >> musi byc zakup i zaplata) i zaksiegujesz?

    Mi się wydaje że Z.C. chce koniecznie dokonać eksportu
    wewnętrznego[1] waluty :), albo równoważności do operacji
    "zamiany na złotówki".
    Przyznam że nie wiem jak podejść do jeża - bo z jednej
    strony ograniczenia w obrocie walutowym *w ramach DG*
    istnieją, z drugiej - majątek jest "osobisty".
    Czy sugerujesz że można "firmowe euro" (czy dolary)
    tak "po prostu" wypłacić nie wnikając w fakt że
    zostały przelane zza granicy ? Nie, nie zdziwię
    się :), zwyczajnie nie wiem a czytać grubych ksiąg
    tylko z ciekawości nie chce mi się :> !

    [1] nie tłumaczyć mi że to oksymoron ! Takie terminy
    za socjalizmu istniały i miały się dobrze ;> !
    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-09-02 19:32:09
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Mi się wydaje że Z.C. chce koniecznie dokonać eksportu
    > wewnętrznego[1] waluty :), albo równoważności do operacji
    > "zamiany na złotówki".

    ciach

    Moje pytanie odnosilo sie do różnic kursowych przy powyzszej operacji. Ja
    nie widze problemu w wyliczeniu RK.

    A co do możliwości "ruszenia" walut to wole sie nie wypowiadac :-)
    ale uwazam, ze bank tworzy jakies sztuczne problemy.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 7. Data: 2003-09-02 21:17:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Sep 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+ > Mi się wydaje że Z.C. [...]
    >+
    >+ Moje pytanie odnosilo sie do różnic kursowych

    A, to nie załapałem :)
    [...]
    >+ A co do możliwości "ruszenia" walut to wole sie nie wypowiadac :-)

    Szkoda ;)

    >+ ale uwazam, ze bank tworzy jakies sztuczne problemy.

    ...mniemam że nie chodziło o *bank*, tylko ew. wytłumaczenie
    się z... hm... zarzutu "obrotu gospodarczego w walucie obcej
    wewnątrz kraju" ?

    pozdrowienia, Gotfryd