  • 1. Data: 2006-02-21 12:41:35
    Temat: Podrążę temat: NP na fakturach do wewnątrzunijnego świadczenia usług
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    Jak już zdążyłem się zorientować, przy wewnątrzunijnej dostawie usług, które
    z mocy ustawy są uznawane za świadczone na terytorium nabywcy, niektórzy
    piszą:

    1. kwotę netto i w rubryce VAT wpisują NP
    2. inni piszą tylko kwotę, bez oznaczania jej netto czy brutto i nie dają w
    ogóle rubryki VAT

    Które rozwiązanie jest prawidłowe?
    Przy założeniu, że w obu przypadkach na dole faktury jest informacja, że
    podatek VAT rozliczy nabywca na mocy przepisu takiego a takiego.

  • 2. Data: 2006-02-21 13:00:09
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Roman" <R...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Które rozwiązanie jest prawidłowe?

    To, które jest zgodne z ustawą. Ustawa mówi dokładnie co musi zawierać faktura
    VAT.

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-02-21 13:02:53
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    > To, które jest zgodne z ustawą. Ustawa mówi dokładnie co musi zawierać
    > faktura
    > VAT.

    Ale w przypadku, o którym piszę, to nie jest takie proste. Jak konkretnie
    sformułowałbyś taką fakturę? Na przykład za przetłumaczenie 10 stron po 10
    Euro każda.

  • 4. Data: 2006-02-21 13:08:02
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    > Ale w przypadku, o którym piszę, to nie jest takie proste. Jak konkretnie
    > sformułowałbyś taką fakturę? Na przykład za przetłumaczenie 10 stron po 10
    > Euro każda.

    Nie wiem, czego nie wiesz.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-02-21 14:00:45
    Od: t <a...@g...pl>

    vertret wrote:
    > Użytkownik "Roman" <R...@x...pl> napisał w wiadomości

    > To, które jest zgodne z ustawą. Ustawa mówi dokładnie co musi zawierać faktura
    > VAT.

    Ale nie mowi czego nie musi zawierac/musi nie zawierac.
    To mowi (czesciowo) rozporzadzenie do ustawy