  • 1. Data: 2005-04-06 08:13:38
    Temat: Podstawa opodatkowania w sprzedaży wysyłkowej.
    Od: "J 43" <n...@p...onet.pl>

    Wysyłam klientowi towar za np. 10 zł. Klient płaci 10 zł + 7,50 za paczkę (5
    zł opłaty pocztowej + 1 zł za kopertę ochronną + 1,50 za "fatygę" przy
    pakowaniu i wysyłaniu).
    Jaka wartość jest u mnie przychodem do opodatkowania 10 zł, czy 17,50, a
    może jeszcze inna?
    Problem w tym, że nie mamy KPiR a tylko ryczałt od przychodów. W KPiR
    zaliczyłbym opłatę pocztową i opakowanie w koszta i po kłopocie.

  • 2. Data: 2005-04-06 08:32:39
    Od: "Bozoo" <...@...com>

> [...]
    > Problem w tym, że nie mamy KPiR a tylko ryczałt od przychodów. W KPiR
    > zaliczyłbym opłatę pocztową i opakowanie w koszta i po kłopocie.

    Sam sobie odpowiedziałeś.
    Koperta i poczta to Twoje koszty ale na ryczałcie
    kosztów nie ewidencjonujesz. Za to ewidencjonujesz
    przychody. To mówisz, że ile sobie kazałeś zapłacić ??

  • 3. Data: 2005-04-06 09:21:55
    Od: "J 43" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał
    > Sam sobie odpowiedziałeś.
    > Koperta i poczta to Twoje koszty ale na ryczałcie
    > kosztów nie ewidencjonujesz. Za to ewidencjonujesz
    > przychody. To mówisz, że ile sobie kazałeś zapłacić ??
    Dzięki, ale....
    aż takie proste to dla mnie nie jest. Klient ponosi koszt wysyłki, więc IMO
    to on płaci za swoją przesyłkę. Ja bym wpisał, że u nas przychodem jest 10
    zł za towar + 2,5 za usługe pakowania, kopertę i wysłanie, a te 5 zł opłaty
    pocztowej to już nie. Ale wolę zapytać mądrzejszych ode mnie.
    J.

  • 4. Data: 2005-04-06 09:31:07
    Od: "J 43" <n...@p...onet.pl>

    I jeszcze jedno: towar sprzedaję jako własny produkt, opakowanie kupuję i
    sprzedaję, usługa pakowania to usługa. Czyli w tym przypadku musiałbym
    naliczać podatek PPE według 3 różnych stawek - osobno sprzedaż, produkcja i
    usługi.

  • 5. Data: 2005-04-06 10:09:15
    Od: "Bozoo" <...@...com>

> [...]
    > jest 10 zł za towar + 2,5 za usługe pakowania, kopertę i wysłanie, a te 5
    > zł opłaty pocztowej to już nie. Ale wolę zapytać mądrzejszych ode mnie.

    Zapomniałes o kopercie - jej też z powietrza nie bierzesz.
    A co gościowi piszesz na fakturze? Jak mu napiszesz
    "jakiś tam produkt - 10pln", to jak gość (jeśli jest firmą)
    zaksięguje sobie przesykę ?? Każe Tobie dopisać to do faktury
    a wtedy to będzie Twoim przychodem.

  • 6. Data: 2005-04-06 10:13:42
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "J 43" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >naliczać podatek PPE według 3 różnych stawek - osobno sprzedaż, produkcja i

    Co do osobnych stawek za pakowanie - to przecież nie sprzedajesz usługi
    pakowania tylko określony towar. No chyba że we wpisie do ewdencji
    działalności gospodatczej umieściłeś "usługi pakowania"???
    Jeżeli zajmujesz się handlem towarowym i na rachunku (ew. fakturze) nie
    wyodrębniasz usługi pakowania, to możesz te usługe potrakotwac jak twoją
    marże bo przecież sprzedajesz z zyskiem i naliczasz PPE dla sprzedaży towaru
    ogólnie. Jeżeli sprzedajesz na rzecz osób fizycznych to ewidencjonujesz też
    łączne kwoty a nie rozlbijasz na towar i usługę.
    W PPE tak już jest że nie możesz potrącać kosztów. Wszystko zależy więc w
    jaki sposób klient płaci za przesyłkę. Jeżeli przy doręczeniu płaci
    listonoszowi, to dla ciebie przychodem będzie towar+pakowanie+koperta bo za
    to TY dostajesz pieniądze. Natomiast jeśli klient płaci TOBIE łączną kwotę a
    później ty z tego płacisz za przesyłkę (czyli pobierasz bezpośrednio na
    swoje konto pieniądze również na przesyłkę) to twoim przychodem do
    opodatkowania jest wtedy łączna kwota, jaką otrzymujesz od klienta..
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-04-06 12:53:07
    Od: "J 43" <n...@p...onet.pl>

    Jeszcze raz dzięki
    Jest to wyższa papierkologia, ale mnie przekonaliście.