  • 1. Data: 2005-04-05 21:00:52
    Temat: faktura VAT dla osoby fizycznej zamiast paragonu?
    Od: "Marcin" <m...@p...xd.pl>

    Witam,

    Jako,że prowadząc swoją DG od czasu do czasu prowadzę sprzedaż dla osób nie
    prowadzących DG, wystawiam im faktury VAT (bardzo znikome wartości w skali
    miesiąca).

    Mam pytanie, czy powinienem umieścic NIP nabywcy także w takim przypadu, czy
    wystarczy samo imię nazwisko + adres?

    Dziękuję za informację.

  • 2. Data: 2005-04-05 21:10:24
    Od: "latet" <l...@n...pl>

> [...]
    > Mam pytanie, czy powinienem umieścic NIP nabywcy także w takim przypadu,
    > czy wystarczy samo imię nazwisko + adres?

    Powiem co wiem:

    Jakies 2 lata temu mialem potrzebę wystawienia czasem
    takich faktur (wtedy była panika samozatrudniajacych się
    przed posądzaniem o "działalnosc wykonywaną osobiscie").
    Pytałem wtedy Grupy i Grupa doradziła, że na takich fakturach
    NIP-u osoby cywilnej nie potrzeba.
    Ale być moze po wejsciu do UE coś się zmieniło...

    latet

  • 3. Data: 2005-04-06 10:16:18
    Od: "M.B." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "latet" <l...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > NIP-u osoby cywilnej nie potrzeba.
    > Ale być moze po wejsciu do UE coś się zmieniło...

    Nic się nie zmieniło - RMF z z dnia 27 kwietnia 2004 r.w sprawie zwrotu
    podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania
    faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których
    nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług