  • 1. Data: 2005-04-05 17:43:55
    Temat: Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne a odliczenie od podatku - raz jeszcze
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

    Mam pytanko - otoz przez pewien czas placilem dobrowolne ubezpieczenie
    zdrowotne (osoba fizyczna nie prowadzaca dzialalnosci i nie pracujaca). Z
    tego co przejrzalem archiwum i slyszalem - mozna kwote zaplaconych skladek
    odliczyc od podatku (dokladniej 7,75 % podstawy).

    Stad mam pytania - czy nic na razie nie zmienilo sie w tej kwestii?

    Czy skladke za grudzien 2004 placona na poczatku stycznia 2005 moge odliczyc
    w zeznaniu za rok 2004 czy dopiero za 2005?

    Dzieki

  • 2. Data: 2005-04-05 19:53:30
    Od: "Harry" <f...@U...fm>

    co do pierwszej sprawy to nie wiem, a jesli sie tyczy tego rozliczenia, to
    jest zapewne tak samo jak z pensjami, jesli np dostajesz za prace w grudniu
    2004 wyplate 10 stycznia 2005 to rozliczasz sie z niej w zeznaniu za 2005
    rok a nie 2004

    --
    --==Pozdro Harry==--
    ---==GG 833844==---

  • 3. Data: 2005-04-05 20:08:18
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    grudniu
    > 2004 wyplate 10 stycznia 2005 to rozliczasz sie z niej w zeznaniu za 2005

    mnie sie tez tak wydaje, ale wolalbym byc pewien co do obydwu kwestii (czyli
    mozliwosc odliczenia i kwestia skladki za grudzien)

  • 4. Data: 2005-04-07 18:36:05
    Od: "gostek" <g...@w...pl>

> [...]
    > odliczyc od podatku (dokladniej 7,75 % podstawy).
    >
    > Stad mam pytania - czy nic na razie nie zmienilo sie w tej kwestii?

    dzis zadzwonilem do US - powiedzieli mi, ze mozna

    czy ktos to praktywowal i czy taka sytuacja oznacza niemal pewne wezwanie do
    US celem tlumaczenia sie?

  • 5. Data: 2005-04-11 07:46:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Apr 2005, gostek wrote:

    >+ Stad mam pytania - czy nic na razie nie zmienilo sie w tej kwestii?

    ...ja nie słyszałem... :)

    >+ Czy skladke za grudzien 2004 placona na poczatku stycznia 2005 moge odliczyc
    >+ w zeznaniu za rok 2004 czy dopiero za 2005?

    Tam (w ustawie) jest zapis "zapłacone".
    Wniosek IMO oczywisty :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd