  • 1. Data: 2005-03-25 17:42:08
    Temat: Podwójnie zapłacony podatek
    Od: pierwiosnek <p...@o...pl>

    Witam,
    Mam nietypowy (chyba) problem: otóż trochę z własnej winy, a trochę przez
    problemy techniczne dwukrotnie zapłaciłam podatek dochodowy za luty
    (pierwszy przelew był w terminie, drugi dwa dni po a więc kwotę
    powiększyłam o odsetki). Czy istnieje możliwość odjęcia tej drugiej kwoty
    od należności za kolejny miesiąc, czy też rozliczyć to mogę dopiero w
    deklaracji rocznej za 2005r.?

    rozpiska sytuacji (kwoty przykładowe):
    17.03 - zapłacono 100zł podatku
    23.03 - zapłacono 101zł podatku (kwota+odsetki)
    za marzec wychodzi powiedzmy 150 zł podatku, czy mogę zapłacić 49zł?

    Jeśli mogę rozliczyć to w kwietniu, przy podatku za marzec, to w jaki sposób
    opisać przelew?
    Z góry dzięki za odpowiedź

    pierwiosnek

    P.S. KPiR, PIT-5L

  • 2. Data: 2005-03-25 18:11:09
    Temat: Re: Podwójnie zapłacony podatek
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Fri, 25 Mar 2005 18:42:08 +0100, w <d21ihd$1q7$1@news.onet.pl>, pierwiosnek

> [...]
    > za marzec wychodzi powiedzmy 150 zł podatku, czy mogę zapłacić 49zł?
    >
    > Jeśli mogę rozliczyć to w kwietniu, przy podatku za marzec, to w jaki sposób

    Tak. Złóż najlepiej do tego informację w US (może być listownie).
    US to nie ZUS, tam rozliczają saldem, nie dokumentami :)

  • 3. Data: 2005-03-25 22:48:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Mar 2005, pierwiosnek wrote:

    >+ Jeśli mogę rozliczyć to w kwietniu, przy podatku za marzec, to w jaki sposób
    >+ opisać przelew?

    Przelew jak przelew. IMO "reszta" (albo "uzupełnienie") "podatku
    za m-c marzec" albo jakoś tak.
    Chodzi o to aby przy weryfikacji mogli w US *łatwo* zlokalizować
    co się stało.
    Ja do *deklaracji* dopinam w takich przypadkach "informację" z wysz-
    czególnieniem z czego i jaka nadpłata powstała oraz ile będzie
    dopłaty w formie przelewu - żeby osoba sprawdzająca rozliczenia
    nie stresowała mnie "wezwaniem z art...i istnieje możliwość
    doprowadzenia przez Policję jak podatnik sam nie przylezie..."
    (oczywiście całość ujęta urzędowo :)).
    A "informację" zapinam na kilka zszywek do 1. strony deklaracji
    coby NA PEWNO była widoczna !
    Na razie coś ze dwa razy zadziałało...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd