  • 1. Data: 2005-03-25 08:19:33
    Temat: Podatek za sprzedaż auta
    Od: "Młody" <u...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich

    Mam pytanko
    Czy zapłace podatek jeśli bede chciał sprzedać auto od ktorego zakupu nie
    mineło 6 miesiecy. Słyszałem o takim podatku jeśli jest to poprosze o
    informacje o jego stawkach.

    Dzieki i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-03-25 10:58:32
    Temat: Re: Podatek za sprzedaż auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Mar 2005, Młody wrote:

    >+ Czy zapłace podatek jeśli bede chciał sprzedać auto od ktorego zakupu nie
    >+ mineło 6 miesiecy. Słyszałem o takim podatku

    W takim przypadku w rachubę wchodzą DWA podatki:
    - PCC, który płaci się zawsze wtedy jeśli w rachubę nie wchodzi
    VAT (czyli z grubsza biorąc - jeśli sprzedaż "nie idzie przez
    firmę"). Stawka coś ze 2%. Nie zależy od tego kiedy sprzedano
    - podatek dochodowy, który płaci się od ZAROBKU. Jak stracisz na
    sprzedaży auta to nic się nie płaci :) i ten rzeczywiście
    ma miejsce tylko przy sprzedaży poniżej pół roku. Zdaje się
    że "standardowe 19%" !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-03-25 11:01:57
    Od: Michał <m...@k...pl>

    > Czy zapłace podatek jeśli bede chciał sprzedać auto od ktorego zakupu nie
    > mineło 6 miesiecy. Słyszałem o takim podatku jeśli jest to poprosze o
    > informacje o jego stawkach.

    Jeśli sprzedaż drożej niż kupiłeś i cena sprzedaży przekracza 1000 zł to
    zapłacisz 2% ceny sprzedaży tytułem podatku od czynności cywilnoprawnych.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-03-25 11:11:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Mar 2005, Michał wrote:

> [...]
    > + zapłacisz 2% ceny sprzedaży tytułem podatku od czynności cywilnoprawnych.

    Czekaj, zaplątałeś....
    PCC należy się z tytułu >1000 zł - ZAWSZE, również przy stracie.
    Dochodowy należy się OSOBNO, bez względu na kwotę, ale jest właśnie
    od ZAROBKU - jak piszesz :)
    Jeśli >1000 zł i ZAROBI (oraz <6 miesięcy) to płaci się OBA podatki...
    Nie wiem - wydaje mi się że tak - czy można PCC doliczyć do kosztów
    uzyskania, czyli obniżyć zarobek :) (oczywiście jeśli wg. umowy
    jest się płacącym PCC).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-03-28 07:25:20
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

> [...]
    > Nie wiem - wydaje mi się że tak - czy można PCC doliczyć do kosztów
    > uzyskania, czyli obniżyć zarobek :) (oczywiście jeśli wg. umowy

    Jak wyglada sprawa w przypadku sprzedazy mieszkania ? (wlasnosciowe) Czy tez
    ten termin polroczny czy jakis inny?

    --
    pzdr smoq

  • 6. Data: 2005-03-28 20:42:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Mar 2005, Jacek Smorzewski wrote:

    >+ Jak wyglada sprawa w przypadku sprzedazy mieszkania ? (wlasnosciowe) Czy tez
    >+ ten termin polroczny czy jakis inny?

    Zajrzyj do ustawy - 5 lat.
    I o ile występuje podatek dochodowy to nie od *zarobku (różnicy ceny
    sprzedaży i kosztów - w tym ceny - nabycia) ale jako ryczałt od
    *przychodu* (chyba 10%).
    Najwyraźniej żeby zniechęcić do "obrotu lokalami" bez prowadzenia DG.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-03-31 06:16:09
    Od: "Jacek Smorzewski" <s...@b...pl>

> [...]
    > *przychodu* (chyba 10%).
    > Najwyraźniej żeby zniechęcić do "obrotu lokalami" bez prowadzenia DG.

    Dzieki bardzo

    --
    pzdr smoq