    From: "DW" <d...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Polak w UK
    Date: Mon, 29 Nov 2004 20:57:33 GMT

    Witam wszystkich, po raz pierwszy na liscie :-)

    Mam pytanie dotyczace opodatkowania obywateli polskich mieszkajacych za
    granica.
    Otoz, korzystajac z wejscia RP do UE postanowilem sprobowac szczescia w UK
    i... wyglada na to, ze zagrzeje tu miejsce. Wedle brytyjskiego prawa, po 183
    dniach nieprzerwanego pobytu uzyskalem status rezydenta, a wiec za miejsce
    stalego pobytu moge podawac UK. Jednak wciaz zameldowany jestem w Polsce.
    Moje pytanie brzmi - czy polski urzad skarbowy uzna moje zamieszkanie
    zagranica pomimo meldunku w Polsce? Chodzi o kwestie rocznego rozliczenia -
    szczerze mowiac nie bardzo mam ochote placic podatku w Polsce.

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Pozdrawiam
    DW