  • 1. Data: 2005-03-30 12:57:09
    Temat: Pomocy! - Urząd Celny naliczył mi akcyzę za auto sprowadzone pół roku temu
    Od: "Kid" <a...@g...pl>

    Sprowadziłem pół roku temu samochód, na umowie miałem wartość 1000 euro i
    tyle zadeklarowałem. Wczoraj dostałem decyzje Urzędu Celnego w której
    wyceniono samochód wg średnich cen na 40 000PLN i zostałem wezwany do
    dopłaty akcyzy. Potrzebuję pomocy:
    1. Gdzie można zdobyć informacje na ten temat np. wzór odwołania do Izby
    Celnej i na co się powoływać, ewentualnie jaka jest dalsza droga czy można
    odwołać się do Sądu
    2. w jakiej wysokości są karne odsetki
    3. na jakiej zasadzie prowadzona jest egzekucja i co mi mogą ewentualnie
    zająć skoro samochód już sprzedałem.

    z góry dziękuje i pozdrawiam
    Kid

  • 2. Data: 2005-03-30 15:43:53
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kid" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tyle zadeklarowałem. Wczoraj dostałem decyzje Urzędu Celnego w której
    > wyceniono samochód wg średnich cen na 40 000PLN i zostałem wezwany do

    A z ciekawości jaka to marka i jaki rocznik? Bo różnica kolosalna.

    Przemek

  • 3. Data: 2005-03-30 20:12:58
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

> [...]
    > 2. w jakiej wysokości są karne odsetki
    > 3. na jakiej zasadzie prowadzona jest egzekucja i co mi mogą ewentualnie

    nie chce wprowadzic w blad, ale wydaje mi sie ze ETS zajmowal sie ta kwestia
    i bylo wydane orzeczenie
    ze zaden urzad (celny, skarbowy itp) nie moze naliczac stawek wedlug
    jakichs przelicznikow, srenich itp.
    Jezeli umowa kupna-sprzedazy byla sporzadzona prawidlowo i chociazby na 1 zl
    to nie moga nic zrobic.
    A orzeczenia ETS obowiazuja i nas.

    p.

  • 4. Data: 2005-03-31 08:40:30
    Od: "Kid" <a...@g...pl>

    > A z ciekawości jaka to marka i jaki rocznik? Bo różnica kolosalna.

    Mercedes C220 1997
    kd

  • 5. Data: 2005-03-31 13:15:13
    Od: "Leszek" <t...@a...pl>

    > A auto bylo sprawne, czy uszkodzone? Jesli uszkodzone, to czy miales na
    umowie jakas informacje ze auto uszkodzone?

    Pozdr

  • 6. Data: 2005-03-31 14:31:24
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    Użytkownik "Leszek" <t...@a...pl> napisał w wiadomości
    > umowie jakas informacje ze auto uszkodzone?

    Nie wygłupiaj się bardziej niż urzędy. Facet chciał kupić za taką kasę to
    kto mu zabroni?
    Drugi chciał sprzedać, cena zadowoliła obu, to wpisali na umowę i gość
    odjechał!!!
    Jeszcze by tego brakowało, żeby urzędas dyktował nam co i za ile nam wolno
    kupić.

  • 7. Data: 2005-03-31 14:47:33
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Bozoo" <...@...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > odjechał!!!
    > Jeszcze by tego brakowało, żeby urzędas dyktował nam co i za ile nam wolno
    Na dodatek danina niezgodna z prawem unijnym, więc pobierana nielegalnie.
    WSm

  • 8. Data: 2005-03-31 22:14:42
    Od: "Leszek" <t...@a...pl>

    > Nie wygłupiaj się bardziej niż urzędy. Facet chciał kupić za taką kasę to
    > kto mu zabroni?

    Wiesz , przepisy bardzo czesto ocieraja sie o totalny debilizm, ale nic na
    to nie poradze, wiec trzeba z tym zyc. Bo jesli na umowie jest informacja,
    ze auto jest uszkodzone, to jest juz jakas linia obrony. Tak tylko dywaguje.
    Pozdr

  • 9. Data: 2005-04-01 07:43:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > tyle zadeklarowałem. Wczoraj dostałem decyzje Urzędu Celnego w której
    > wyceniono samochód wg średnich cen na 40 000PLN i zostałem wezwany do

    No dobra, ale na jakiej podstawie wydali tę decyzję? Jest jakieś
    uzasadnienie? Bo oni mogą sobie go tak wycenić tylko w jednym konkretnym
    przypadku - jeśli nie dało się ustalić ceny, którą miałeś zapłacić.
    Jeśli była umowa, to ja niespecjalnie rozumiem...
    --
    Samotnik

  • 10. Data: 2005-04-01 07:54:18
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > Wiesz , przepisy bardzo czesto ocieraja sie o totalny debilizm,
    Fakt :-(

    > Bo jesli na umowie jest informacja,
    > ze auto jest uszkodzone, to jest juz jakas linia obrony.
    Postaw się w sytuacji, w której posiadasz takiego merola,
    kompletnie nieuszkodzonego i nagle wywalają Cię z roboty.
    Żyć za coś trzeba, merola trzeba w mig opylić, więc gonisz
    go za sporo zaniżoną cenę. Wolno Ci?
    I jeszcze w drugą stronę. Ciekawe czy jakby gościowi
    niemiec-sprzedawca zawyżył znacznie cenę (choćby tylko
    na papierze) - ciekawe, czy nasz urząd również stwierdziłby
    że to za dużo i pobrał akcyzę od średniej wartości rynkowej.
    Według mnie takie pojmowanie sprawy narusza swobodę
    zawierania umów i dysponowania majatkiem własnym - notabene
    zagwarantowane w kc.
    Fakt, zapominam że w złodziejskim państwie mieszkamy....

    > Tak tylko dywaguje.
    No.....