  • 1. Data: 2004-04-17 08:38:30
    Temat: Pomocy!!!Wezwanie z US (brak dekl. vat 7)
    Od: "M." <b...@a...pl>

    Witam,

    wczoraj maz (prowadzi wlasna DG) dostal wezwanie z Urzedu Skarbowego w celu
    zlozenia wyjasnienia wobec niezlozenia w przepisowym terminie deklaracji Vat 7
    za styczen 2004.
    Faktycznie deklaracja nie zostala zlozona, poniewaz maz tak naprawde na razie
    ma te dzialalnosc jedynie na papierku, nie wystawia zadnych faktur. I jak
    dowiadywalismy sie w US i na grupie pspp nie bylo takiej koniecznosci, poniewaz
    nie powstal obowiazek podatkowy. Jeszcze pani w US poinformowala nas, ze w
    przypadku zlozenia pierwszej deklaracji, w kazdym nastepnym miesiacu trzeba juz
    skladac, nawet zerowe.
    Stad pytanie:
    Dlaczego jednak US sie przyczepil, a moze chodzi tylko o formalnosc?
    Maz sie troche zdenerwowal, bo najpierw informuja, ze nie ma koniecznosci
    skladania dekl., a potem przysylaja wezwania.

    Moze ktos ma link do przepisow, ktore moze przedstawic na swoja obrone w US.
    Licze na pomoc, bo wiadomo, ze z US nie ma zartow:)

    Pozdrawiam
    M.Nowak

  • 2. Data: 2004-04-17 09:14:43
    Temat: Re: Pomocy!!!Wezwanie z US (brak dekl. vat 7)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, M. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przypadku zlozenia pierwszej deklaracji, w kazdym nastepnym miesiacu trzeba juz

    Czy ty jesteś PEWNA że *nie pomyliłaś* deklaracji PIT-5 i VAT-7 ?
    Szczególnie z tym że "po złożeniu pierwszej składa się zerowe"...

    >+ Stad pytanie:
    >+ Dlaczego jednak US sie przyczepil, a moze chodzi tylko o formalnosc?

    Co do VAT-7 pojawiała się teza że skoro nie było "czynności
    opodatkowanych" to do 1.V.2004 jakoby nie trzeba było składać
    deklaracji. Niemniej na ogół spotykane komentarze są takie
    iż VAT-7 składać trzeba ZAWSZE (chyba żeby wystąpić o zwolnienie
    z obowiązku do US) !
    To co napisałaś dotyczy PIT-5 !

    >+ Maz sie troche zdenerwowal, bo najpierw informuja, ze nie ma koniecznosci
    >+ skladania dekl.,

    ...PIT-5...

    >+ a potem przysylaja wezwania.

    ...w sprawie VAT-7... :(

    >+ Moze ktos ma link do przepisow, ktore moze przedstawic na swoja obrone w US.

    isip.sejm.gov.pl, zapodać "ustawa podatku towarów i usług"

    Dyskutowany tekst:
    +++
    Art. 10. 1. Podatnicy są obowiązani składać w urzędzie skarbowym
    deklaracje podatkowe dla podatku od towarów i usług oraz we właściwym
    urzędzie celnym deklaracje podatkowe dla podatku akcyzowego za okresy
    miesięczne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu,
    w którym powstał obowiązek podatkowy, z zastrzeżeniem ust. 1a-1g.
    ---

    Argumentacja obronna opiera się na wskazaniu że skoro nie było
    czynności opodatkowanej to nie powstał obowiązek.
    Argumentacja przeciwna sprowadza się do tego, że na deklaracji
    wykazuje się nie tylko podatek należny, ale również naliczony.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-04-17 09:45:05
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > [...]
    >
    > Czy ty jesteś PEWNA że *nie pomyliłaś* deklaracji PIT-5 i VAT-7 ?
    > Szczególnie z tym że "po złożeniu pierwszej składa się zerowe"...

    Gdyby to nie dotyczyło deklaracji za styczeń...
    Nie słyszałem o przypadku, by US reagował na brak styczniowej deklaracji
    PIT-5.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 4. Data: 2004-04-17 13:21:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, toster wrote:

> [...]
    >+ Gdyby to nie dotyczyło deklaracji za styczeń...
    >+ Nie słyszałem o przypadku, by US reagował na brak styczniowej deklaracji

    No toż przecież nie reaguje. Ale reaguje na brak deklaracji *VAT*.
    A *informację* pewnie dostała nt. deklaracji PIT i potraktowała
    ją jako informację "do wszystkiego" ! Oczywiście tego iż "pani
    z okienka" podała nieprawidłową informację nie wykluczam - ale
    wydaje mi się wysoce prawdopodobne że pytając NIE PODKREŚLIŁA
    (ona lub mąż) że pyta o *VAT* !
    Bądź nie spodziewała się że jest różnica...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-17 15:03:23
    Od: "M." <b...@a...pl>

> [...]
    > wydaje mi się wysoce prawdopodobne że pytając NIE PODKREŚLIŁA
    > (ona lub mąż) że pyta o *VAT* !
    > Bądź nie spodziewała się że jest różnica...

    No nie, wyraznie pytalam o deklaracje VAT7, dokladnie wyluszczajac pani
    sytuacje meza. Powiedziala, ze dopoki firma istnieje "na papierku", nie trzeba
    takowej skladac. Dopiero po pierwszych ruchach w firmie i zlozeniu VAT7 trzeba
    koniecznie skladac nastepne, nawet zerowe. Pierwszej zerowej nie trzeba! Albo
    ta pani nie wiedziala o co ja pytam , albo nie wiedziala o czym mowi. O
    deklaracji PIT nie bylo ani slowa.
    Szkoda tylko, ze nie poprosilam o jej nazwisko....

    No nic, maz musi jechac do US i sie wytlumaczyc, mam tylko nadzieje, ze od
    razu nie dowala mu kosmicznej kary.

    Dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    M.Nowak

  • 6. Data: 2004-04-17 15:51:23
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    17 Apr 2004 17:03:23 +0200, w <4...@n...onet.pl>, "M."
    <b...@a...pl> napisał(-a):

    > takowej skladac. Dopiero po pierwszych ruchach w firmie i zlozeniu VAT7 trzeba
    > koniecznie skladac nastepne, nawet zerowe. Pierwszej zerowej nie trzeba! Albo

    A to dziwne, u mnie w US (Wrocław-Krzyki) wręcz zabraniają składania deklaracji
    VAT-7, jeżeli sprzedaż = 0.

  • 7. Data: 2004-04-17 18:13:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, M. wrote:
    [...]
    >+ No nie, wyraznie pytalam o deklaracje VAT7

    No to nie mam pytnń :(

    >+ Szkoda tylko, ze nie poprosilam o jej nazwisko....

    Hm... "zalecenie ostrożności co do ustnych odpowiedzi US" nie
    jest na grupie wcale takie częste :(

    >+ razu nie dowala mu kosmicznej kary.

    Spróbuj ową interpretację (że "po czynnościach") znaleźć gdzieś na
    stronach prasowych czy doradców, w ostateczności (oprócz tego
    że "słyszałaś") może nie zawadzi "bo myślałem [mąż] że tak
    trzeba interpretować zapis z ustawy, nie znam się" ;)!) ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-04-17 20:45:39
    Od: czeslaw <n...@d...slp.pl>

    Dnia 2004-04-17 10:38, Użytkownik M. napisał:

    > Dlaczego jednak US sie przyczepil, a moze chodzi tylko o formalnosc?

    Niedopelnione formalnosci moga cholernie duzo kosztowac.

    > Maz sie troche zdenerwowal, bo najpierw informuja, ze nie ma koniecznosci
    > skladania dekl., a potem przysylaja wezwania.

    Przyjmij do wiadomosci ze nawet jesli urzednik poinformuje cię źle a ty
    na tej podstawie zrobisz co powiedzial - winien jestes ty - nie on.
    Owszem - jesli masz cokolwiek na pismie - jest szansa na obrone ale nie
    na podstawie rozmowy telefonicznej.
    ---

  • 9. Data: 2004-04-17 21:20:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.ój>

    Użytkownik toster t...@W...pl ...

    > Gdyby to nie dotyczyło deklaracji za styczeń...
    > Nie słyszałem o przypadku, by US reagował na brak styczniowej
    > deklaracji PIT-5.

    Przeczytaj post Gotfryda jeszcze raz, dokładnie wyjaśnił swoje domniemania
    na teat tego wezwania!

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 10. Data: 2004-04-18 18:39:15
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Apr 2004 17:51:23 +0200, Radosław Popławski
    <r...@a...net.pl> napisał(a):

    >17 Apr 2004 17:03:23 +0200, w <4...@n...onet.pl>, "M."

    >A to dziwne, u mnie w US (Wrocław-Krzyki) wręcz zabraniają składania deklaracji
    >VAT-7, jeżeli sprzedaż = 0.

    To jak masz rozliczyć zakupy ?

    Jak je wykażesz w sekcji D.2 skoro nie było w D.3 ?

    BAH