  • 1. Data: 2004-04-16 15:47:44
    Temat: Umowa o dzieło, zły koszt uzyskania
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Witam,

    Podpisałem z klientem umowę o dzieło (stworzenie programu). Wystawiając
    rachunek zasugerowałem 20% koszt uzyskania przychodu. Teraz dowiedziałem
    się że mogłem spokojnie zastosować 50% koszt uzyskania przychodu.

    Czy mogę po prostu skorygować swoje zeznanie ? Zleceniodawca panicznie
    boji się jakichkolwiek korekt/zmian etc.

    Troszkę tych pieniążków "nadpłaconych" do urzędu jest... da się to jakoś
    odkręcić ?

    Pozdrawiam
    Jim.

  • 2. Data: 2004-04-16 16:52:10
    Temat: Re: Umowa o dzieło, zły koszt uzyskania
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    Użytkownik "Jim J." <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > boji się jakichkolwiek korekt/zmian etc.
    >
    > Troszkę tych pieniążków "nadpłaconych" do urzędu jest... da się to jakoś

    stworzenie programu jest na 20%,
    przekazanie praw autorskich do tego programu na 50%

    jesteś pewien, że chcesz cokolwiek zmieniać?

  • 3. Data: 2004-04-16 17:05:57
    Temat: Re: Umowa o dzieło, zły koszt uzyskan
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Dnia 2004-04-16 18:52, Użytkownik Krzysztof Gil napisał:
    > Użytkownik "Jim J." <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > stworzenie programu jest na 20%,
    > przekazanie praw autorskich do tego programu na 50%
    >
    > jesteś pewien, że chcesz cokolwiek zmieniać?

    Dziękuję za odpowiedź. W umowie nie ma nic o prawach autorskich więc nie
    będę nic korygował.

    Pozdrawiam
    Jim.

  • 4. Data: 2004-04-16 17:13:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ > się że mogłem spokojnie zastosować 50% koszt uzyskania przychodu.
    [...]
    >+ stworzenie programu jest na 20%,
    >+ przekazanie praw autorskich do tego programu na 50%
    >+
    >+ jesteś pewien, że chcesz cokolwiek zmieniać?

    Jesteś pewien że *mogło* chodzić o zapłatę za "stworzenie programu"
    BEZ uzyskania JAKICHKOLWIEK praw, prawa do używania w jednej
    sztuce przez jeden dzień chociażby ?
    Po prawdzie mogę sobie to wyobrazić :), ale jakby firma chciała
    komuś dać pieniądze to prościej darowizną - przecież bez przekazania
    JAKICHŚ praw (aby ten program mógł służyć uzyskaniu przychodu)
    to nie jest KUP.
    Mało: bez przekazania "jakichś praw" to wręcz nie może być zlecenie,
    bo niby co domniemany zleceniodawca uzyskuje ? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-04-16 17:28:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Apr 2004, Jim J. wrote:
    [...]
    >+ W umowie nie ma nic o prawach autorskich

    ...znaczy im NIE WOLNO z niego korzystać ?
    Zapłacili ci TYLKO ZA TO że go napisałeś ? :)
    Jak dla mnie - umowa jest <censored !>
    I nie mają podstaw zaliczenia jej w koszty - jak "im" to
    powiesz to ichnia księgowa będzie zbulwersowana :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 6. Data: 2004-04-17 19:31:23
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 16 Apr 2004, Krzysztof Gil wrote:
    > Jesteś pewien że ...

    niczego nie jestem pewien, dalem wskazówkę, nic więcej.

    pozdr, kg

  • 7. Data: 2004-04-17 20:37:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 17 Apr 2004, Krzysztof Gil wrote:
    [...]
    >+ niczego nie jestem pewien, dalem wskazówkę, nic więcej.

    :)
    Ciekaw jestem czy zdarza się 'zlecenie na napisanie programu'
    bez uzyskiwania (faktycznego) *żadnych* praw.
    W końcu pomysł z zatrudnianiem własnego małżonka też wydawał
    mi się mocno teoretyczny... do czasu :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-04-18 11:18:25
    Od: "Jim J." <j...@w...pl>

    Dnia 2004-04-16 19:28, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
> [...]
    > Jak dla mnie - umowa jest <censored !>
    > I nie mają podstaw zaliczenia jej w koszty - jak "im" to
    > powiesz to ichnia księgowa będzie zbulwersowana :)

    Na to wychodzi :). Firma jest duuuużaaaa jeszcze trochę z "tamtej"
    epoki. Nie sądzę aby za bardzo tym się przejeli. Ja jestem zadowolony ze
    swojego wynagrodzenia. A jak oni będą to księgować / rozliczać to mi już
    wszystko jedno. Myślałem że może uda się "odebrać" część z wpłaconych do
    US składek, ale jeżeli to wymaga jakiegoś kombinowania - wolę zrezygnować :)

    Pozdrawiam i dziękuje za rozjaśnienie sytuacji
    Jim.