  • 11. Data: 2003-03-24 09:39:23
    Temat: Odp: Pomocy, nie moge doprosic sie PIT-8B !
    Od: "Larry" <l...@N...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b5mhtd$9e7$1@absinth.dialog.net.pl...

    > To naprawdę ciebie to nie dotyczy.
    > Ty pit-8b nie dostaniesz i nic nie wpisujesz.

    Jeszcze raz wielkie dzieki :)))
    Moge sie wreszcie spokojnie uwolnic od tego calego PIT-36.

    Pozdrawiam
    Larry

  • 12. Data: 2003-03-24 11:47:35
    Temat: Re: Odp: Pomocy, nie moge doprosic sie PIT-8B !
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, Maddy wrote:

    >+ Dnia 24-03-2003 09:55, Użytkownik Larry napisał:
    >+ > Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    >+ > news:b5m8ua$74b$1@absinth.dialog.net.pl...
    >+ >
    >+ >>Masz rację, ktoś się pomylił.
    >+ >>Ale to już jest problem tego, kto to liczył.
    >+ >
    >+ > Zaraz zaraz. Kto wiec sie pomylil? [...]
    >+ Nie wpisywać. Takich kwot nie sumuje sie z innymi i PITa 8B z tego tytuł
    >+ nie dostaniesz.

    Czytałem wątek i coraz bardziej powątpiewałem.

    *Jeśli* strony zaklasyfikowały umowę do art.18 ("przychód z praw
    majątkowych") to to IMHO *nie* jest art.13. ("umowa osobista").
    A tylko umowy z art. 13.[2,5,6,7,8] podlegają pod art. 30.3 (ogranicznie
    do ryczałtu) !!

    Krótko mówiąc - dla umowy bazującej na sprzedaży wartości intelektualnej,
    rozliczanej zgodnie z art.22.9.3 (a *nie* art.22.9.4) zasada ograniczania
    do ryczałtu najwyraźniej nie obowiązuje...
    I IMO księgowa nie popełniła błędu wystawiając taką umowę z 50% KUP,
    natomiast wtedy *oczywiście* musi ją ująć na PI8b !
    Pozwolę sobie pominąć sprawę czy warto się szarpać o zaliczenienie
    umowy o tam małych kwotach do "autorskich" - ale oni już to zrobili :)

    Gdzieś się mylę ? ;)

    pzdr, Gtofryd
    (oczekujący że KK wespół z Maddy zaraz mu jakimś przeoczonym
    paragrafem przyłożą... :))