  • 1. Data: 2004-05-09 14:33:02
    Temat: Posrednictwo sprzedaży
    Od: "MadMax" <m...@z...edu.pl>

    Zamierzam założyć firme i pośredniczyć w sprzedaży przez internet.
    Towar bedzie wysyłany bezpośrednio od producenta do klienta a ja dostawał
    prowizje (ok 5%)

    producent chce by wystawić mu za taką prowizje fakture.
    Jaka stawka Vat obowiazuje za tego typu pośrednictwo (sprzet audio-video)?

  • 2. Data: 2004-05-09 14:39:53
    Temat: Re: Posrednictwo sprzedaży
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > producent chce by wystawić mu za taką prowizje fakture.
    > Jaka stawka Vat obowiazuje za tego typu pośrednictwo (sprzet audio-video)?

    Wydaje się, iż współpraca opierała się będzie na, uregulowanej przepisami
    kodeksu cywilnego, współpracy agencyjnej.
    Nie ma powodu, by usługa ta opodatkowan był inną stawką niż 22pkt

  • 3. Data: 2004-05-09 15:23:38
    Od: "MadMax" <m...@z...edu.pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje się, iż współpraca opierała się będzie na, uregulowanej przepisami
    > kodeksu cywilnego, współpracy agencyjnej.
    > Nie ma powodu, by usługa ta opodatkowan był inną stawką niż 22pkt

    Czyli bede musiał zapłacic 22% VAtu + 19% podatku dochodowego z tej kwoty
    jeśli dobrze rozumiem.

    Tak więc czy model sprowadzenia towaru do firmy i dopiero sprzedawania go
    samemu nie byłby bardziej opłacalny?

  • 4. Data: 2004-05-09 16:58:08
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > jeśli dobrze rozumiem.
    >
    > Tak więc czy model sprowadzenia towaru do firmy i dopiero sprzedawania go

    przelicz sam:
    1. kupujesz za 90 sprzedajesz za 100
    vat naliczony 19,80
    vat należny 22,00
    po rozliczeniu do zapłaty 22-20=2
    dochodowy koszt 90
    dochodowy przychód 100
    dochód 10
    podatek d.1,9

    do zapłaty 3,9 bez uwzgl. kwoty wolnej od podatku

    2.
    wysatwisz f-re za usługi agenta na 10
    vat należny 2 zł
    dochód 10
    podatke d. 1,9
    do zapłaty 3,9 bez uwzgl. kwoty wolej od podatku

  • 5. Data: 2004-05-09 17:47:58
    Od: "MadMax" <m...@z...edu.pl>

    > wysatwisz f-re za usługi agenta na 10
    > vat należny 2 zł
    > dochód 10
    > podatke d. 1,9
    > do zapłaty 3,9 bez uwzgl. kwoty wolej od podatku

    A to podatek dochodowy nie bedize od 8 liczony tylko od kwoty brutto ?

  • 6. Data: 2004-05-09 17:49:27
    Od: "MadMax" <m...@z...edu.pl>

> [...]
    > do zapłaty 3,9 bez uwzgl. kwoty wolej od podatku

    A to podatek dochodowy nie bedize od 8 liczony tylko od kwoty brutto ?

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2004-05-10 02:51:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 9 May 2004, MadMax wrote:
    [...]
    >+ A to podatek dochodowy nie bedize od 8 liczony tylko od kwoty brutto ?

    W jednym i drugim przypadku podał ci kwoty NETTO :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 8. Data: 2004-05-10 09:29:14
    Od: "MadMax" <m...@z...edu.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
    > On Sun, 9 May 2004, MadMax wrote:
    > [...]
    >
    > W jednym i drugim przypadku podał ci kwoty NETTO :)

> [...]

    Tak? Przecierz tam bylo 10zł i od tego podatek odjac 2zł czyli zostaje 8zł
    dochodu :P

  • 9. Data: 2004-05-15 08:12:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 10 May 2004, MadMax wrote:
    [...]
    >+ Tak? Przecierz tam bylo 10zł i od tego podatek odjac 2zł czyli zostaje 8zł
    >+ dochodu :P

    Nie. Tam było "dochód 10" (netto) i 1,9 podatku DOCHODOWEGO !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)